طلسم تیم ملی انگلیس در صعود به نیمه نهایی جام جهانی پس از 28 سال شکسته شد و آنها که از سال 1990 نتوانسته بودند به این مهم دست پیدا کنند، امروز با برتری قاطع مقابل سوئد این کار را انجام دادند و یک قدم به فینال نزدیک‌تر شدند.
کد خبر: ۶۲۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 07 July 2018

تیم‌های ملی انگلیس و سوئد از ساعت 18:30 امروز (شنبه - به وقت تهران) در ورزشگاه سامارا به قضاوت بورن کوئیپرس هلندی، سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 را آغاز کردند که این بازی با برتری 2 بر صفر انگلیس به پایان رسید و «سه‌شیر» برای اولین بار از سال 1990 به نیمه نهایی این رقابت‌ها رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، طلسم تیم ملی انگلیس در صعود به نیمه نهایی جام جهانی پس از 28 سال شکسته شد و آنها که از سال 1990 نتوانسته بودند به این مهم دست پیدا کنند، امروز با برتری قاطع مقابل سوئد این کار را انجام دادند و یک قدم به فینال نزدیک‌تر شدند.
اما نکته مهم دیگر پایان شگفتی‌سازی‌های سوئد بود؛ تیمی که در مرحله مقدماتی از سد تیم‌های مطرح هلند و ایتالیا عبور کرد و در مرحله گروهی جام جهانی آلمان را از پیش روی برداشت ولی در نهایت نتوانست به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها برسند.

 

شرح گل‌ها

سوئد صفر - انگلیس 1 ؛ (دقیقه 30: هری مگوایر): سانتر اشلی یانگ از روی کرنر سمت چپ زمین را مگوایر، مدافع پیشتاخته سه شیرها با پروازی بلند و ضربه سر محکم وارد دروازه سوئد کرد و گل اول انگلیس را به ثمر رساند.

سوئد صفر - انگلیس 2 (دقیقه 59: دله آلی): شوت لینگارد از پشت محوطه به مدافعان سوئد برخورد کرد و به جناح راست زمین در جایی که مگوایر بود، رسید که او هم مجددا به جسی لینگارد پاس داد تا او ارسال دقیقی به پشت مدافعان سوئد داشته باشد و دله آلی با ضربه سر دروازه را باز کند.

 

پایان انتظار۲۸ساله انگلیس/نیمه نهایی جام جهانی جذاب شدجوردن پیکفورد، ستاره غیر منتظره انگلیس در جام جهانی 2018 که با مهار پنالتی در بازی اخیرشان منجر به برتری مقابل کلمبیا شد، امروز هم برابر سوئد نمایش فوق‌العاده‌ای برابر سوئد ارائه کرد، سه مهار توپ استثنایی داشت و در کنار آن با واکنش‌ها و خروج‌های به موقع خود اجازه نداد دروازه‌اش باز شود تا تیمش به جمع چهار تیم نهایی این رقابت‌ها برسد.

بازی در دقایق ابتدایی و میانی نیمه اول با میدانداری تدریجی دو تیم، سردوکسل‌کننده شده بود تا اینکه در دقیقه 30، هری مک‌گوایر، مدافع تیم ملی انگلیس روی یک ضربه کرنر با سر گل اول تیمش را به‌ثمر رساند. در حالی که انتظار می‌رفت سوئد برای جبران حمله کند، تیم منطقه اسکاندیناوی چندان جدی پیش نتاخت و انگلیس با حفظ نتیجه، یک بر صفر پیروز به رختکن رفت. انگلیس در 45 دقیقه دوم هم تسلط خوبی بر جریان بازی داشت و در همان دقایق ابتدایی این نیمه به گل رسید. یک سانتر زیبا با ضربه سر آلی در دقیقه 59 به گل دوم تیم قرمزپوش تبدیل شد. سوئد از حملات مؤثر عاجز نشان می‌داد و در سوی مقابل انگلیس با ضدحملاتش خطرساز می‌شد.

در نهایت تلاش دو تیم نتیجه دیگری در پی نداشت و انگلیس ضمن برتری 2 بر صفر برای اولین بار از جام جهانی 1990 و پس از 28 سال به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافت و حالا باید منتظر برنده جدال امشب کرواسی و روسیه باشد. به طور کلی این، چهارمین حضور «سه‌شیر» در نیمه نهایی تورنمنت‌های بزرگ است. در این مسابقه جان گویدتی و سباستین لارسن از تیم سوئد و هری مک‌گوایر از تیم انگلیس کارت زرد دریافت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار