مديرکل فرودگاه‌های آذربايجان‌شرقی تشریح کرد
مديرکل فرودگاه‌های آذربايجان‌شرقی جزئیات نشستن هواپیمای جت آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۲۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 08 July 2018

 اخیرا شایعاتی در خصوص نشستن یک هواپیمایی آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در جامعه به وجود آمده که کم و کیف این مورد را از مجموعه فرودگاهی آذربایجان‌شرقی پیگیر شدیم.

مصطفی صفایی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگویی اظهار داشت: این هواپیمایی آمریکایی به عنوان جت اختصاصی که در اجاره تجار هندی است، اخیراً در فرودگاه تبریز تیکاف داشته که متاسفانه شایعات را به‌دنبال داشت.

وی افزود: هواپیمای بوئینگ 737 در تاریخ 12 تیرماه با 8 تاجر هندی در فرودگاه بین‌المللی تبریز به زمین نشست که از مبداء فرودگاه مهرآباد به مقصد تبریز پرواز کرده بود.

صفایی با اشاره به اینکه ساعت دقیق ورود این هواپیما به فرودگاه تبریز 16:14َ بود، بیان داشت: این هواپیما با توقفی چند ساعته همان روز ساعت 22:46َ تبریز را به مقصد بمبئی ترک کرد.

صفایی تاکید کرد: مسافران این هواپیما به عنوان تاجر و سرمایه‌گذار در تهران و تبریز حضور داشتند.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی اضافه کرد: فرودگاه شهید مدنی تبریز به عنوان یک مجموعه بین‌المللی و عملیاتی روزانه شاهد پروازهای عبوری متعددی است که در صورت اعلام نیاز به موارد فوریتی از جمله سوخت‌گیری، نیازهای پزشکی، نقص فنی و ... خدمات لازم را به این پروازها نیز ارائه می‌دهد.

گزارش فارس حاکی است، این هواپیما و بوئینگ ٧٣٧ ‌که با علامت ثبت آمریکایی به تهران آمده‌اند، توسط‌ تاجر هندی، از بانک آمریکایی اجاره شده است، این بانک در زمینه اجاره هواپیما به افراد و کشورهای مختلف فعالیت می‌کند و بیش از یک‌هزار و500 فروند هواپیما را در مالکیت خود داشته و به افراد و شرکت‌ها اجاره می‌دهند.

طبق اعلام سایت‌های هوانوردی، دلیل اینکه این هواپیمای خارجی در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است و مانند هواپیماهای خارجی و غیرنظامی دیگر در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین ننشسته است،‌ (VIP) بودن آن است، هر هواپیمای VIP می‌تواند به هر فرودگاهی درخواست فرود داده و هزینه آن را بپردازد.

گزارش فارس حاکی است، هم‌اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای هامبورگ، استانبول، نجف، بغداد، مدینه و پروازهای داخلی به مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، بندرعباس، عسلویه، کیش، رشت و کرمان برقرار است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار