مدیرکل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از بازنگری سیستم ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه خبر داد و گفت: در صورت اصلاح روند ارزیابی کارنامه مناطق به عنوان یکی از ملاک های تغییرات و انتصابات لحاظ خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 13 July 2018

به گزارش ایسنا، مصطفی موسوی لاری با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد مناطق از ۱۰ سال گذشته در معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران آغاز شده است، گفت: به مرور زمان شاخص‌هایی از سوی معاونت ها و سازمان ها برای امتیازدهی اضافه شده است، بنابراین در حال حاضر عملکرد مناطق ۲۲ گانه براساس ۱۰۰ امتیاز (هر معاونت و سازمان امتیاز مشخصی دارند، مثلا معاونت هماهنگی امور مناطق ۸ امتیاز) ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مناطق براساس بیش از ۱۵۰۰ شاخص ارزیابی می شوند، عنوان کرد: ۵۰۰ شاخص برای ارزیابی نواحی و حدود هزار شاخص برای ارزیابی عملکرد مناطق اختصاص یافته است که در سال های اخیر مبتنی بر سامانه های الکترونیکی انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی امور مناطق ادامه داد: پس از امتیازدهی هریک از معاونت ها و سازمان ها بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده، در نهایت امتیاز هر منطقه توسط سازمان فناوری شهرداری تهران(فاوا) به کارنامه تبدیل و صادر می‌شود.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت سامانه ارزیابی عملکرد امور مناطق، گفت: فراوانی بالای شاخص‌ها و اینکه چه تعداد از آنها کیفی و چه تعداد کمی است و سیستم امتیاز دهی باید بر چه اساس کار کند از جمله مباحثی بود که نیاز به بازنگری دارد.

موسوی لاری عنوان کرد: ارزیابی‌ها در حال حاضر براساس سیستم گذشته صورت گرفته و چندان دقیق نیست و نمی‌توان به عنوان ملاک قضاوت برای عملکرد مناطق مختلف از آن بهره برد؛ چراکه این سامانه توجهی به شرایط مختلف و پارامترهای مناطق با توجه به منابع و شرایط آن ندارد، بنابراین نمی‌توان تمام مناطق را با یک معیار مورد ارزیابی قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی عملکرد مناطق با هدف مشخص شدن نقاط ضعف و قوت مناطق مختلف صورت می‌گیرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه ارزیابی مناطق در سال های اخیر با روندی مشخص صورت گرفته به یکباره این فرایند حذف نمی‌شود و ارزیابی‌ها کماکان مانند سال‌های قبل ادامه یافته و تغییرات مختصری روی شاخص های کیفی اعمال شده است؛ بنابراین اصلاح اساسی نظام ارزیابی عملکرد مناطق به موازات برنامه فعلی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی‌ها در حال حاضر دقیق نیست و نمی‌تواند مبنای قضاوت بر عملکرد مناطق باشد، گفت: ۱۸ بخش ستادی، ۹ معاونت و چند سازمان، مناطق را ارزیابی می کنند که ممکن است یک منطقه در بخش‌های مختلف عملکرد ضعیف یا قوی داشته باشد، بنابراین در بازنگری ارزیابی‌ها نقاط قوت و ضعف مناطق شناسایی و حتی در آینده مبنای انتصابات جدید نیز قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش شهرنوشت، موسوی لاری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تسریع در اصلاح شاخص های ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه، ارزیابی‌های سال ۹۷ با سیستم جدید صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار