يک پايگاه خبري لبناني از تلاش عربستان براي دستيابي به سلاح هاي هسته اي با پشتيباني تل آويو در ازاي دلالي براي معامله قرن ترامپ پرده برداشت.
کد خبر: ۶۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 15 July 2018

به گزارش آريا، آل سعود در سال هاي اخير گام هاي محکمي براي توسعه روابط با رژيم صهيونيستي برداشته است و اخيرا با دلالي طرح آمريکا موسوم به "معامله قرن" براي محروميت بيشتر مردم فلسطين از سرزمين آبا و اجدادي خود، تلاش مي کند.
 تحولات اخير و انتشار برخي اخبار پيرامون ديدارهاي غيررسمي مقامات سعودي و صهيونيستي نشان مي‌دهد که رياض و برخي کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس در تلاش براي عادي سازي روابط با تل آويو هستند. بن سلمان که زماني گفته بود، مخالفتي با موجوديت رژيم صهيونيستي ندارد و به نظر او فلسطيني ها و اسرانيلي ها مي توانند کنار هم زندگي کنند، اخيرا با "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم اشغالگر در اردن به صورت مخفيانه ملاقات کرد تا بر همگان ثابت شود که مجري سياست هاي آمريکايي – صهيونيستي عليه اولويت جهان اسلام يعني فلسطين، آل سعود است.
العهد با اشاره به تلاش هاي عربستان براي دستيابي به سلاح هاي هسته اي در چند سال گذشته و حمايت هاي رژيم صهيونيستي و آمريکا از اين کشور تاکيد کرد:  بعيد نيست واشنگتن، رياض و تل آويو بقاياي گروه هاي تروريستي وهابي را بار ديگر گرد هم آورند و پس از مجهز کردن آنان به انواع سلاح هاي کشتار جمعي، شيميايي، ميکروبي و هسته اي، اين بار تروريست ها را در چارچوب "معامله قرن" روانه شرق مديترانه کنند.
 پايگاه خبري العهد لبنان در مطلبي به قلم "جورج حداد" نوشت: از زمان آغاز "بهار شوم عربي" ، فضاي رسانه ها انباشته از خبر طرح موسوم به "معامله قرن" بين عربستان و عرب هاي آمريکا با رژيم اسرائيل تحت نظارت پدر خوانده آمريکايي و با اهداف ذيل بود: 
1. درهم کوبيدن مقاومت و اراده ملت فلسطين و نابودي آرمان فلسطين به عنوان حلقه مرکزي که همه جنبش هاي آزادي بخش عربي، اسلامي و بين المللي به آن متصل بود. به اين ترتيب همه جنبش هاي آزادي بخش در پيله هاي جداگانه اي مثل "اول لبنان" و "سياست بي طرفي" محاصره و خفه مي شدند.
2. منزوي کردن و نابودي محور مقاومت و پايگاه اصلي آن يعني ايران انقلابي.
 3. دست گذاشتن آمريکا، رژيم اسرائيل و عربستان بر منطقه "خاورميانه بزرگ" [غرب آسيا] و سيطره کامل يا تقريبي آنها بر منطقه شرق مدينترانه جهت زمينه چيني براي استخراج نفت و گاز از اين منطقه که اين امر محور اصلي اقتصاد جهاني بين 50 تا 100 سال آينده خواهد بود. اقدام بعدي نيز تلاش براي "کنار گذاشتن" روسيه، چين، اتحاديه اروپا و ترکيه با اعطاي سهمي از اين کيک بزرگ به آنها خواهد بود.
همه اقدامات کنوني "اردوگاه آمريکا" روي نقشه "خاورميانه بزرگ"، از عمليات هاي انتحاري داعش و طالبان در عراق، افغانستان و پاکستان گرفته تا مانع تراشي و به تاخير انداختن تشکيل کابينه در لبنان و تبديل تدريجي اين کشور به يک زباله دان، همه و همه جابجايي هاي کوچک يا بزرگي بر صفحه دومينوي "معامله قرن" است.

مجهز شدن عربستان به سلاح هاي هسته اي با پشتيباني تل آويو
بر همين اساس روزنامه الکترونيکي "حقيقت" روسيه (PRAVDA) در مقاله اي به نقل از يکي از مسئولان ارشد سازمان نظامي اسرائيل IHLS (امنيت ملي اسرائيل) نوشت: تل آويو اطلاعات مربوط به ساخت سلاح هاي هسته اي را به عربستان مي فروشد.
آمي درون يکي از کارشناسان ارشد اسرائيلي در زمينه سلاح هاي هسته اي، با بيان اين مطلب، افزايش احتمال رقابت در زمينه سلاح هاي هسته اي در منطقه را خاطر نشان شد.
گفتني است بخشي از هزينه هاي سازمان اسرائيلي IHLS توسط شرکت بزرگ آمريکايي ريتون تامين مي شود که به گفته خبرگزاري "مينت پرس نيوز" در زمينه ساخت اسلحه فعاليت مي کند. همکاري رژيم اسرائيل و عربستان در زمينه برنامه توليد سلاح هاي هسته اي نشان دهنده عمق همگرايي دو کشور است.

خطوط قرمز تل‌آويو براي برنامه هسته‌اي عربستان
اين گزارش در حالي منتشر مي شود که وزير انرژي رژيم صهيونيستي در سفر به واشنگتن چندين نکته از جمله غني‌سازي عربستان در خاک خود را به عنوان خطوط قرمز تل‌آويو براي همکاري‌هاي هسته‌اي آمريکا و عربستان تعيين کرده است.
رسانه‌هاي صهيونيستي گزارش دادند که مقام‌هاي رژيم صهيونيستي در تماس با دولت آمريکا، چندين «خط قرمز» را براي همکاري‌هاي هسته‌اي واشنگتن و رياض تعيين کرده‌اند.
بر اساس قراردادي که انتظار مي‌رود به زودي رسما ميان آمريکا و عربستان امضا شود، احتمالا به زودي شرکت‌هاي آمريکايي به عنوان پيمانکار ساخت دو رآکتور اتمي در عربستان معرفي خواهند شد. رياض از مدتي قبل با وزارت انرژي آمريکا در حال رايزني است تا مجوز توسعه راه‌اندازي برنامه هسته‌اي را از واشنگتن دريافت کند.
يک مقام ارشد کابينه رژيم صهيونيستي به کانال 10 تلويزيون اين رژيم گفته تل‌آويو معتقد است که به دليل سود مالي کلاني که اين پروژه براي آمريکا دارد، امکان ممانعت از آن وجود ندارد، به همين دليل اين رژيم خطوط قرمز خود در ارتباط با برنامه هسته‌اي احتمالي عربستان را به آمريکا اعلام کرده است.
بنا بر اين گزارش، «يوال اشتاينيتز» وزير انرژي رژيم صهيونيستي که مسئوليت کميسيون انرژي اتمي اسرائيل را هم بر عهده دارد، دو هفته پيش در واشنگتن با «ريک پري» وزير انرژي آمريکا ديدار و خطوط قرمز تل‌آويو را به او ارائه کرده است. پري مسئوليت مذاکره با عربستان درباره پروژه هسته‌اي را بر عهده دارد.
بنا بر اين گزارش، پري به اشتاينيتز اطمينان داده که آمريکا نگراني‌هاي تل‌آويو را مد نظر قرار داده و اين رژيم را در جريان روند مذاکرات با عربستان قرار مي‌دهد. قرار است در جريان ماه اکتبر (مهر-آبان) پري به فلسطين اشغالي، آمريکا و رژيم صهيونيستي رايزني‌هاي بيشتري درباره اين پروژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار