بازار سهام امروز با قرمزپوش شدن دسته‌جمعی نماگرهای خود در حالی شاهد افزایش عرضه سهام در گروه معدنی‌ها و پتروشیمی بود که بسیاری از فعالان بازار را از بابت تداوم ریزش قیمت سهام نگران کرد.
کد خبر: ۶۳۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 15 July 2018

به گزارش تابناک : شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران(تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 24 تیر ماه 97 با کاهش 844 واحدی به رقم 108 هزار و 72 واحدی  رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 35 واحدی عدد 18 هزار و 348 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش یک هزار و 54 واحدی به رقم  117 هزار و 340 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 777 واحدی به رقم 78 هزار و 348 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 936 واحدی عدد  221 هزار و 298 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 5 واحدی بر روی رقم یک هزار و 219 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 216واحد ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 144واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 101 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  پتروشیمی پارس با 193 واحد، پالایش نفت بندر عباس با 41واحد و سایپا با 34 واحد افزایش، بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 176 میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 863 میلیون و 494 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 62 هزار و 733 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات مخابراتی ایران، صنایع فولاد آلیاژی یزد، حق تقدم خرید سهام نیروکلر، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل، مهندسی تکنوتار، مهرکامپارس، سیمان لار سبزه‌وار، زرین معدن آسیا، پتروشیمی جم، فولاد کاوه جنوب کیش، صنعتی سپنتا، سالمین، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، صنایع فولاد آلیاژی یزد، رادیاتور ایران، افرانت، دارویی و بهداشتی لقمان، سازه پویش، سرمایه‌گذاری شفا دارو، صنعتی جام دارو، تولیدی و صنعتی درخشان تهران، گروه کارخانه‌های تولیدی نبرد آلومینیوم، آهنگری تراکتورسازی ایران، زرین معدن اسیا، پتروشیمی غدیر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک پارسیان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شرق، بانک  حکمت، خدمات فنی فولاد یزد، توسعه اقتصادی آرین، پشمبافی طوس، تولیدی پلاستیک شاهین متوقف شدند. 

امروز همچنین آگهی عرضه اولیه تعداد 35 میلیون سهم از سهام شرکت کشت و دام قیام اصفهان در بازار دوم فرابورس برای فردا دوشنبه منتشر شد. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار اختصاص دارد 40 میلیون سهم بانک تجارت به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌ بازارگردان این جمع تجمیع شد. 

همچنین اندکی بیش از 12 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه بود. در همکاران سیستم اما 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 

در عین حال 5 میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی بازارگردان جابه جا شد. 

براساس این گزارش،‌ امروز بازار سهام در حالی معاملاتی متعادل و به نسبت کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که هم‌زمان با فرا رسیدن موعد تسویه معاملات اعتباری شرکت‌های کارگزاری، فشار فروش از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار در سهم‌های پیش‌رو از جمله معدنی‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی افزایش یافت. 

این وضعیت در گروه خودرویی‌ها نیز ادامه یافت و این در حالی بود که با معاملات حق تقدم خرید سهام برای بورس‌بازهای حرفه‌ای از جذابیت‌های دوچندانی برخوردار بود. 

در این بین، تک‌سهم‌ها سیمانی و قندی در کنار گروه صنایع غذایی و همچنین تک‌سهم‌های بازار پایه فرابورس در کانون توجه معامله گران قرار داشتند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار