علوی با تأکید بر این که اگر پا روی رگ حیاتی ایران گذاشته شود، ایران نیز پا روی رگ حیاتی جهان خواهد گذاشت، گفت: همانطور که رییس جمهور در اروپا مطرح کرد، اگر نفت ایران خریداری نشود، هیچ کشور از جهان نخواهد توانست برای حمل نفت خود از تنگه‌هرمز استفاده کند.
کد خبر: ۶۳۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ 16 July 2018

تابناک فارس به نقل از حرف رسا:سید محسن علوی، عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام، اظهار داشت: شرایط امروز کشور بسیار مهم و خاص است، بنابراین مسؤولان کشور در تصمیمات خود باید بیش از گذشته حساسیت به خرج دهند.

وی ابراز داشت: خروج آمریکا از معاهده بین‌المللی برجام کار احمقانه‌ای بوده و خرابی‌های بسیار زیادی به بار آورده است، بنابراین نباید در این بازی که آمریکا بپا کرده است بی‌گدار به آب زد.

علوی با بیان این که شعار ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازگرداندن اعتبار از دست رفته آمریکا بود، تصریح کرد: به نظر ترامپ چنین کاری مستلزم تحقیر سایر کشور‌ها و قدرت‌های جهانی است.

وی عنوان کرد: امروزه علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، چین و کشور‌های اروپایی نیز در نوک پیکان شیطنت‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. چین در حال تبدیل شدن به قدرت بزرگ اقتصادی در جهان است اما آمریکا با وضع تعرفه‌های گمرکی 25 درصدی با آن درافتاده است.

نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه اروپا که با هدف خارج کردن دنیا از تک قطبی آمریکا ایجاد شده است، از ترامپ درخواست کرد تا از برجام خارج نشود اما رییس جمهور آمریکا با بی‌محلی به رؤسای جمهور کشور‌های اروپایی از برجام خارج شده و اتحادیه اروپا را نیز تحقیر کرد.

وی با بیان این که اروپا باید تصمیم دشواری در رابطه با برجام اتخاذ کند، اظهار داشت: اگر اروپا در راستای حفظ برجام طرف ایران را بگیرد، باید فشار‌های اقتصادی آمریکا را پذیرفته و تحمل کند و چنانچه بخواهد با تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از برجام همراه شود، باید حقارت و بردگی در برابر آمریکا را بپذیرد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: به نظر می‌رسد که اروپا در حال خرید زمان است از این رو بسته پیشنهادی چندان دندانگیری به جمهوری اسلامی ایران ارائه نکرده است.

وی تصریح کرد: بی‌تردید اروپا به دنبال مقهور کردن آمریکا در این بازی سیاسی است. از این رو تلاش می‌کند فضایی برای فرار ایران از تحریم‌های آمریکا ایجاد کرده و در نهایت ترامپ را پای میز مذاکره با اروپا بکشاند تا از این طریق حیثیت از دست رفته کشور‌های اروپایی بازسازی شود.

علوی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد اگر آمریکا با کشور‌های اروپایی وارد مذاکره شود، اروپا پشت ایران را خالی خواهد کرد. بنابراین نباید همه نیرو‌های خود را در سبد اروپا قرار دهیم و گمان کنیم اروپا در هر شرایطی منافع ایران را لحاظ خواهد کرد.

نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران باید با بهره‌گیری از اقتدار ملی، پشتوانه مردمی و قدرت نظامی خود، با ظرافتی خاص از فرصت‌های به دست آمده نهایت استفاده را کند.

وی با تأکید بر این که اگر پا روی رگ حیاتی ایران گذاشته شود، ایران نیز پا روی رگ حیاتی جهان خواهد گذاشت، عنوان کرد: همانطور که رییس جمهور در اروپا مطرح کرد، اگر نفت ایران خریداری نشود، هیچ کشور از جهان نخواهد توانست برای حمل نفت خود از تنگه‌هرمز استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار