خرسند با گلایه از برخی مسوولان استان بوشهر گفت: این مسوولان بعضاً حرف‌هایی می‌زنند که تحریک‌کننده است، مردم کازرون بدون هیچ منتی ده‎ها سال آب که نعمت خدا بوده و فارغ از تقسیمات کشوری به این استان داده‌اند.
کد خبر: ۶۳۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 21 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اظهارداشت: رهبری انقلاب، حل مشکلات کشور را توسط دولتمردان و وحدت و همدلی قوای سه‌گانه می‌دانند.

وی با بیان اینکه دشمن با ایجاد تردید، یاس و ناامیدی می‌خواهد مردم را دلسرد کند گفت: دشمن در جامعه القا می‌کند که نظام به مشکل برخورده و قوای سه‌گانه نمی­‌توانند مشکلات را حل کنند.

خرسند با گلایه از برخی مسوولان استان بوشهر گفت: این مسوولان بعضاً حرف‌هایی می‌زنند که تحریک‌کننده است، مردم کازرون بدون هیچ منتی ده‎ها سال آب که نعمت خدا بوده و فارغ از تقسیمات کشوری به این استان داده‌اند.

وی با بیان اینکه این حقیقت ندارد که مسوولان کازورن و استان فارس در حق دشتستان و بوشهر کوتاهی می‌کنند، افزود: چشمه ساسان کامل خشک شده و آبی نیست که به بوشهر منتقل شود.

خرسند ادامه داد: اندک آب موجود نیز برای شرب مردم و کشاورزی است که با این حال باز هم برای مردم بوشهر آب پمپاژ می‌شود.

خطیب جمعه کازرون با تاکید بر اینکه سد نرگسی و تونل دیکانک برای شهرستان کازرون اهمیت دارد گفت: سد نرگسی اگر احداث شود هم برای شرب و هم کشاورزی ذخیره خوبی است و تونل دیکانک نیز باید سرعت پیدا کند تا شهرکازرون از رونق برخودار باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تهییه نقشه راه برای اقتصاد با ثبات گفت: اولین و مهمترین کار دولت، تهیه نقشه راهی برای اقتصاد با ثبات است که مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را بدانند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه رهبر انقلاب بر این نکته که مسوولان دولتی با مردم ارتباط نزدیک برقرار کنند تاکید دارند اظهارداشت: مسوولان بین مرد بیایند و به طور شفاف پروژه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام و مردم را برای مردم بیان کنند زیرا اکنون دشمن از طریق اقتصاد می‌خواهد مشکل بوجود بیاورد.

خرسند با تشکر از عوامل برگزاری میز خدمت که امروز در مصلی نماز جمعه برگزار شد گفت: وزرا و استانداران، نمایندگان و روسای دستگاه‌های قضایی هم بیایند این حق مردم است که دسترسی آسان به مسوولان و خدمت‌گزارانشان داشته باشند و با حضور مردم است که مدیران مشکلات را بدون واسطه درک می‌کند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نباید مسایل کشور را به برجام گره بزنیم افزود: امروز با منطقی که حاکمیت امریکا و اروپا دارد، اهل برداشتن تحریم‌ها نیستند لذا نباید سرنوشت کشور را به برجام گره بزنیم و باید به توانمندی خودمان اکتفا کنیم.

وی گفت: نگذارید معضلی در جایی تبدیل به اعتراض و اغتشاش شود، وقتی مردم به امری اعتراض دارند، حل کنید و اجازه ندهید دشمن سواستفاده کند مثل همینجا که مشکلاتی بوجود آمد و دشمن سواستفاده کرد چون مسوولان به موقع علاج نکردند.

خرسند با بیان اینکه باید باور کنیم که در بحث آب مشکل داریم که دلیلش این است که مهار آب در کشور ما در اولویت نبوده است اظهارداشت: اگر آبی که هدر می‌رفت با آبخیزداری مهار می‌کردیم این معضلات را کمتر داشتیم.

خطیب جمعه کازرون افزود: مدیریت بحران این نیست که فقط چاه کشاورز را پلمپ کنیم بلکه باید سهیمه بندی کنیم، مصرف را کنترل کنیم واز هدر رفت جلوگیری کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار