احسان علیخانی با حضور در برنامه «حالا خورشید» عصرگاهی  درباره شایعات اخیر و رابطه خود با موسسه مالی ثامن الحجج  توضیح داد .

همچنین فروغی مدیر شبکه سه ۲۱ ساعت قبل در مطلبی که در صفحه شخصی خود نوشته، اینگونه عنوان کرده که «بعد از سال‌ها شنیدن قصه‌های مردم، فردا نوبت احسان علیخانی است تا قصه‌های خودش را برای مردم روایت کند و شفاف با مردم از تهمت‌های اخیر بگوید.»

 احسان علیخانی در این برنامه گفت من از مردم و مخاطبان گله مندم  چرا که زود قضاوت کردند . 

وی افزود : ماجرای اسپانسری سالهاست که در صدا و سیما وجود دارد. و همه برنامه سازان در تلویزیون به دلیل محدودیت بودجه برای ساخت برنامه مجبور به استفاده از اسپانسر هستند .

احسان علیخانی گفت: برای پذیرش اسپانسری صدا و سیما کلیه مدارک آنها را از آنها می‌خواهد و تنها موسسات داری مجوز می‌توانند با صدا و سیما همکاری کنند . لذا همکاری ما با این موسسه مربوط به سال 91 تا 93 بوده است . و مبلغ سه میلیارد مربوط به 6 برنامه در طی این 3 سال بوده است . برنامه هایی که  هزاران نفر نفر ماهها برای آن تلاش کرده اند . 

وی اسامی این برنامه ها را چنین اعلام کرد :

1- دو نیمه سیب (تحویل سال 92 به مدت شش شب 

2- ماه عسل سال 92 

3- برنامه سه ستاره 

4- ویژه برنامه سال نو 93 

5- بیست سالگی شبکه سه 

6- بهار نانج 

مجری برنامه ماه عسل گفت: چه کنیم که پاسخهای ما به اندازه تهمتها شنیده نمی‌شود .اما باید بگویم من حتی به اندازه یک هزار تومانی از هیچ بانک  یا صندوق یا موسسه ای وام نگرفته ام . نه اینکه وام گرفتن بد باشد .

ما با مجموعه ای کار کرده ایم که در آنزمان مجوز داشته . کار قانونی می‌کرده و طبق قراردادی شفاف با صدا و سیما اسپانسر برنامه شده و یکسال بعد به مشکل برخورد کرده و یا تخلف داشته . آیا ما باید پاسخگوی آن باشیم ؟

رضا رشید پور در ادامه این برنامه به توییت حسام الدین آشنا در این باره اشاره کرد که نوشته است: از شورای نظارت بر صدا و سیما خواسته است تا موضوع رابطه مالی سازمان صدا و سیما با موسسات مالی اعتباری متخلف را بررسی کند .

رشد پور در این باره گفت: کاش آقای آشنا عضو شورای نظارت بر بانک مرکزی نیز بود که به آنها هم تذکر بدهد . و بدانند وقتی بانک مرکزی به موسسه‌ای مجوز می‌دهد مردم به آنها اعتماد می‌کنند و می‌روند پولهایشان را به آنها می‌سپارند.