استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت رفع ایرادهای مربوط به اسناد خزانه اسلامی گفت: ادارات کل دارایی و تأمین اجتماعی، اسناد خزانه اسلامی را که دولت به پیمانکار می‌دهد به‌منزله پول تلقی کنند.
کد خبر: ۶۳۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 22 July 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در چهل و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: اگر به دلیل ایرادهای موجود ارائه این اسناد قطع شود، فعالیت‌های عمرانی در استان تعطیل می‌شود.

50 درصد اعتباراتی عمرانی، استانی شود/اسناد خزانه اسلامی برای پیشبرد طرح‌های عمرانی است
 

وی ربوی بودن را از جمله اشکال‌های مطرح شده در خصوص اسناد خزانه اسلامی اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده درآمد دولت صرف بودجه جاری می‌شود برای پیشبرد طرح‌های عمرانی، دولت استفاده از اسناد خزانه را پیشنهاد کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیمانکار برای شروع طرح باید 25 درصد پیش‎پرداخت دریافت کند، یادآوری کرد: هم‌اکنون اسناد خزانه در حکم شبه پول بوده و اگر به این اسناد چنین نگاهی وجود نداشته باشد دچار مشکل می‌شویم.

خدابخش ادامه داد: پیشنهاد می‌شود تأمین اجتماعی وقتی اسناد خزانه پیمانکار را دریافت می‌کند مفاصا حساب صادر کند تا قدرت خرید در تمام اسناد خزانه حفظ شود.

وی با بیان اینکه طرح به‌موقع مسائل و مشکلات از سوی دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی موجب رفع مشکل می‌شود، گفت: برای بازآفرینی 600 واحد در بافت‌های فرسوده استان اقدام شده بود که بانک مسکن برای آن‌ها وام نمی‌داد؛ این موضوع را در جلسه هفته پیش هیأت دولت در حضور رئیس‌ جمهوری مطرح کردم و در این جلسه نیز این مشکل حل شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته 400 میلیارد ریال مطالبات سال‌های قبل پیمانکاران استان پرداخت شده است، گفت: تلاش می‌شود 50 درصد اعتبارهای عمرانی استانی شود تا این طرح‌ها بهتر مدیریت شود.

خدابخش با بیان اینکه ظرفیت کارشناسی و مدیریتی استان‌ها بسیار متفاوت از 50 سال پیش است، افزود: آذربایجان شرقی در این مدت رشد قابل توجهی کرده و باید در کنار طرح مشکل، راه حل ارائه و تصمیم‌سازی شود.

در این جلسه پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‌وگوی استان در خصوص مشکلات مربوط به اسناد خزانه اسلامی و مشکلات انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در فرآیند اخذ خدمات از شرکت‌های خدمت‌رسان و گزارش اقدام‌های انجام شده در راستای تأمین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان استان ارائه شد.

موضوع پایش اجرای بخشنامه وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص استثنائات اخذ 4 درصد علی‌الحساب مالیات واردات، مشکل تمدید نشدن حد اعتباری واحدهایی که از طرح رونق تولید استفاده کرده‌اند از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار