استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت همراهی تمامی مردم برای گذر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گفت: با تغییر شرایط اقتصادی ناگزیر به تغییر قوانین هستیم.
کد خبر: ۶۳۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 22 July 2018

مجید خدابخش در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، اظهار کرد: با روش‌های مرسوم نمی‌توان با مسائل و مشکلات جدید روبرو شد و برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور باید قوانین جدید و بر مبنای روش‌های روز دنیا تدوین و عملیاتی شود.

وی حمایت تولید داخل را وظیفه‌ای ملی دانست و گفت: حل مشکلات واحدهای تولیدی باید در اولویت برنامه‌های مدیران ارشد اقتصادی استان قرار گیرد ازاین‌رو باید جلسات کارشناسی با حضور تولیدکنندگان و مدیران اقتصادی به‌صورت مرتب برگزار و نسبت به رفع مشکلات اقدامات فوری انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: صرف تصمیم‌گیری نمی‌تواند کمک‌حال تولیدکننده باشد بلکه ما تا زمان اجرای دقیق تصمیمات کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی همراه تولیدکننده و درصدد رفع موانع پیش رو باشیم.

خدابخش، با اشاره به نگرانی تولیدکنندگان در ثبت دلار با مبدأ خارجی گفت: در خصوص رفع این مشکل هرچه سریع‌تر جلسه‌ای کارشناسی تشکیل و نتایج به‌صورت عملیاتی ارائه شود.

وی همچنین به مشکل تولیدکنندگان در تأمین برخی از اقلام از بورس نیز اشاره کرد و گفت: برخی از تولیدکنندگان دغدغه‌هایی در خصوص تأمین مواد اولیه از بورس دارند که این مشکل نیز با پیگیری از مراجع ذی‌ربط قابل‌بررسی و پیگیری موردنیاز انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان که ارز دولتی دریافت کرده اند باید به ستاد تنظیم بازار معرفی شده و درخصوص هزینه کرد و میزان واردات و توزیع محصولات در بازار شفاف سازی کنند.

وی با تاکید بر ساماندهی و جمع آوری اطلاعات و آمار دقیق از ورود و خروج ارز افزود: افراد فرصت طلب به دنبال آشفته کردن بازار هستند، اما اگر اطلاعات جامع و کاملی از وارد و صادرکنندگان کالا با ارز دولتی در دست باشد، به راحتی و با جدیت می‌توان با متخلفان برخورد کرد.

خدابخش خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان و صنعت گران استان با مشکل تهیه مواد اولیه مواجهند از این رو افرادی که ارز دولتی دریافت کرده اند باید پاسخگو باشند تا اگر مواد اولیه وارد بازار کرده اند، مشخص باشد که به چه میزان بوده و در کجا توزیع شده است.

در این نشست همچنین مباحث دیگری همانند مشکلات قطعی برق برای صنعت گران و مغازه داران، قاچاق دام زنده، احتکار لوازم خانگی به علت بی ثباتی قیمت ها، مشکلات واحد‌های تولید شیرینی و شکلات و نوشیدنی‌ها و همچنین حواله‌های لاستیک مطرح و بررسی شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
فعلا که اداره مالیاتی استان بافشاربه اصناف وتولیدکنندگان ،بازارتبریزرا نابودکرده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار