عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد ارس هم اکنون میزبان سرمایه گذاران خارجی در حوزه تولید و صادرات است و حضور سرمایه گذاران خارجی در ارس قابل توجه است.
کد خبر: ۶۳۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 28 July 2018

 

محمد حسن نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به موفقیت های منطقه آزاد ارس در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی، گفت: چندین شرکت تولیدی در منطقه آزاد ارس توسط سرمایه گذاران خارجی تاسیس شده و در زمینه تولید و صادرات فعالیت می کنند


به گزارش تابناک تبریز، محمد حسن نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به موفقیت های منطقه آزاد ارس در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی، گفت: چندین شرکت تولیدی در منطقه آزاد ارس توسط سرمایه گذاران خارجی تاسیس شده و در زمینه تولید و صادرات فعالیت می کنند.
وی عنوان کرد: شرکت هایی همانند جلفاکاران ارس با سرمایه گذاری 100 درصد خارجی در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند و تولیدات این شرکت ها به داخل و خارج از کشور ارسال می شود.
وی افزود: در حالیکه بودجه عمومی کل کشور 400 هزار میلیارد تومان است و از این مقدار، فقط 6 میلیارد تومان به جلفا رسیده است اما سازمان منطقه آزاد ارس در سال های اخیر 300 میلیارد تومان در این منطقه از جمله برای ساخت بزرگراه مرند - جلفا، تامین زیرساخت های ناحیه صنعتی و شبکه برق، آب و فاضلاب هزینه می کند.
حسن نژاد تاکید کرد: ایجاد زیرساخت ها برای کمک به مناطق محروم که هدف مناطق آزاد بوده در منطقه آزاد ارس محقق شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه کل مناطق هفت گانه آزاد 6 هزار کیلومتر مربع و معادل 3 دهم درصد کل کشور وسعت دارند و 950 هزار نفر حدود یک درصد جمعیت کشور در آن زندگی می کنند 280 هزار شغل در این مناطق ایجاد شده است.
حسن نژاد افزود: اگر بر اساس مناطق آزاد عمل می کردیم اکنون به جای 22 میلیون شاغل 28 میلیون شاغل در کشور داشتیم.
وی گفت: تعداد شاغلان در مناطق آزاد از 190 هزار نفر در سال 92 به 280 هزار نفر افزایش یافته است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که در کل کشور در 5 سال گذشته 3 میلیون شغل ایجاد شده است.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کالای همراه مسافر در همه کشور آزاد است و مربوط به مناطق آزاد نیست.
حسن نژاد در ادامه گفت: قاچاق ارتباطی با مناطق آزاد ندارد و این موضوع در تمام مرزهای کشور می تواند وجود داشته باشد.
وی افزود: سال گذشته 2 میلیارد دلار واردات مناطق آزاد و بقیه عبوری که از این رقم 700 میلیون دلار مواد اولیه و ماشین آلات و 550 میلیون دلار کالای مصرفی بوده است که اگر همه آن را نیز قاچاق حساب کنیم، عددی که درباره قاچاق کالا از مناطق آزاد اعلام می کنند، نمی شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همه مغازه های مناطق آزاد به اندازه مغازه های یک مجتمع تجاری در تهران فروش ندارند.
حسن نژاد افزود: در مبارزه با قاچاق به رغم همه تلاش ها برای مسدود کردن مرزها شکست خورده ایم اما طرح رجیستری جلوی قاچاق گوشی تلفن همراه را گرفت.
گفتنی است، برخلاف ادعای ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر نبود سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد کشور و ورشکسته شدن شرکت جلفاکاران ارس، این شرکت هم اکنون در ارس مشغول به تولید بوده و سرمایه گذاران شرکت به دنبال احداث فازهای بعدی این واحد تولیدی هستند. این کارخانه ۵ شعبه در ترکیه و یک شعبه در ایران دارد و با سرمایه 65 میلیون دلاری شرکت ترکیه ای مشغول فعالیت است. جلفاکاران ارس از 8 سال گذشته در این منطقه فعالیت می کند و در این مدت باعث اشتغال 500 نفر به طور مستقیم و 25 هزار نفر به طور غیرمستقیم در صنایع پایین دستی شده است.
سردبیران و دبیران اقتصادی تعدادی از رسانه های سراسری در بازدید دو روزه خود از منطقه آزاد ارس (3 و 4 مرداد 97 ) ، از این کارخانه که درحال فعالیت است، بازدید کردند. در این بازدید مدیرعامل جلفاکاران ارس خواستار رفع برخی از موانع و مشکلات برای افزایش تولید و اشتغال در ارس شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
اول باید مسئولان تعریض یک جاده سازی آبرومند تبریز بازرکان را داشته باشند و بعدا از سرمایه کذاری در بازار آزاد ماکو حرف بزنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار