نماینده تبریز؛ آذرشهر و اسکو :
نشست خبری احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز-آذرشهر و اسکو همزمان با ایام بزرگداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه در محل دفتر ارتباطات مردمی این نماینده برگزار گردید.
کد خبر: ۶۴۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 11 August 2018

نشست خبری احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز-آذرشهر و اسکو همزمان با ایام بزرگداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه در محل دفتر ارتباطات مردمی این نماینده برگزار گردید.

بیگی در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف اعم اقتصادی و سیاسی و... پاسخ داد که مشروح این نشست را در با تابناک تبریز بخوانید.

 بیگی  درباره اهرم های نظارتی مجلس برای کنترل اوضاع اقتصادی کشور با اشاره به اینکه برای برخی مطالبات محلی بر مطالبات ملی ارجحیت دارد افزود:آنهایی که امضایشان را پس گرفتند باید بدانند اگر پا پس نکشیده بودند اوضاع اقتصاد مان اینگونه نبود.

وی ادامه داد:استیضاح و سوال از جمله ابزار های نظارتی قوه مقننه برای مدیریت و کنترل شرایط کشور می باشد ولی متاسفانه در مجموع مجلس بخوبی نتوانسته از این ابزارها برای نظارت دقیق استفاده کند و عملا شرایط بد اقتصادی امروز هم ماحصل این عدم نظارت است. البته پر واضح است که دولت به راه های مختلف از پاسخ گو بودن به سوالات مجلس طفره رفته است که این فرار دولت را می توان در استیضاح ناکام وزرا و پنج بار سوال از رئیس جمهور را به عینه میتوان دید.


بیگی در ادامه به سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور پرداخت و گفت:در مرحله جمع آوری امضا برای استیضاح و یا سوال از شخص رئیس جمهور در آغاز کار تعداد نمایندگان امضا کننده به حد نصاب می رسد اما می ببینم فردای همان روز برخی ها امضای شان را پس می گیرند ولی این کار نماینده که پا عقب میگذارد چه معنای میتواند داشته باشد ؟ اگر بناست امضای تان را پَس بگیرید آستین بالا زدن تان برای اصلاح روند امور بی فایده است از این روست بایستی مجلس لیست کسانی که بی خیال امضای شان میشوند را به صورت دقیق به سمع و نظر مردم برساند زیرا دانستن حق مردم است.

اگر حتی یک امضا هم پس گرفته نمی شد و مجلس سوال هایش درباره اوضاع اقتصادی را از شخص رئیس جمهور و دولت میپرسید چه بسا الان اوضاع اقتصاد و ارز و دلار اینگونه نبود. ولی برخی نمایندگان مجلس با ارجحیت دادن به مطالبات محلی نسبت به مطالبات ملی نگذاشتند مجلس به وظیفه محوله نظارتیش عمل کند زیرا استدلالشان اینطور است که اگر مخالف دولت عمل کنیم پروژه های محلی مان اجرا نخواهد شد.دولت با امکانات و ابزار های اجرایی که در دست دارد بیشتر مطالبات محلی مردمی حوزه نمایندگان را در دستور کار خود قرار میدهد و این کار دولت باعث میشود حل بیشتر این معضلات محلی با توسل به همسو کردن نماینده در همه استراتژی دولت باعث کم رنگ شدن مطالبات ملی میشود.

 سوال از رئیس جمهور نماد قدرتمندی و در راس امور بودن مجلس است

بیگی نماینده تبریز درباره روند اجرای سوال از رئیس جمهور در مجلس اظهارداشت: جلسه سوال نمایندگان از روحانی بعد از تعطیلات مجلس برگزار میشود و از سویی مردم و نمایندگان باید بدانند سوال از رئیس جمهور نماد قدرتمندی و در راس امور بودن مجلس است اما برخی کاستی های قوه مقننه در حوزه نظارت به اقدامات دولت آنقدر کش دار شد که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان گله مندی شان را از این موضوع اعلائم کردند.

بیگی در مورد جلسه استیضاح وزیر کار رفاه و تعاون در مجلس اظهار داشت :قبل از برگزاری جلسه سوال از رئیس جمهور نباید هیچ وزیری استیضاح میشد تصریح کرد:مخالف سناریو سیاسی استیضاح ربیعی بودم

اگر قرار بر استیضاح باشد وزارت خارجه و نفت قبل از وزارت کار مطرح است

نماینده مردم تبریز؛ آذرشهر و اسکو تصریح کرد:استیضاح بایستی روی مسائل اساسی باشد و بایستی در استیضاح نیز موضوعات اهم و مهم در اولویت باشد در جلسنه علنی به دوستان مجلسی نیز متذکر شدم که استیضاح وزیر کار در این برهه زمانی زیاد محله مناقشه ندارد و مخالف استیضاح ربیعی بودم و به نطرم این کار بیشتر یک سناریو سیاسی از قبل طراحی شده بود زیرا این استیضاح بدون اعلائم نظر کمیسیون مربوطه انجام گرفت و برای همین پر واضح است که اراده ی پشت این اقدام قرار داشت.

وی ادامه داد: اگر قرار بر استیضاح باشد وزارت خارجه ،وزارت نفت ،وزارت راه و شهرسازی در اولویت هستند حرفی نیست که برخی مصالح این روزها اجازه استیصاح وزیر خارجه را نمی دهد.اما اعتقادم این است که قبل از برگزاری جلسه سوال از رئیس جمهور نباید هیچ وزیری استیضاح شود.

بیگی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی" بر پیگیری روند لایحه بازنشستگی مسئولان اجرایی و استانداران و اقدامات دولت در این باره "اظهار داشت : به دولت پیشنهاد دادیم منتظر تایید شورای محترم نگهبان نباشد و به جای فرصت سوزی از ظرفیت های نیرو جوان کشور استفاده کند گرچه انتصاب فردی بازنشسته به استاندار خراسان جنوبی حاکی از این است که دولت عزم جدی در راستای تغییر بازنشستگان ندارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک تبریز مبنی بر اینکه"آیا موضوع حذف ورزش قهرمانی از حیطه وظایفسازمان های تابع شهرداری تبریز چنان فوریت داشت که منتطر نشدند تا جلسه به آخر هفته موکول شود تا شما هم حضور داشته باشید؟" اظهار داشت :بنده به عنوان نماینده تبریز از آقای فرج قلیزاده خواستم بیایند و مسئله را بصورت شفاف توضیح دهند تا در مقام عضو هئیت حل اختلاف استان پیگر ماجرا شویم اما ایشان متاسفانه نیامدند.

از سویی اقدام تعجب بر انگیز هئیت حل اختلاف استان اینجاست که با وجود گفتم جلسه را به آخر هفته بیندازید تا من هم باشم چرا این جلسه با این فوریت برگزار شد که یقناً اعمال فشاری های در این کار بوده است ولی در نهایت مصوبات هئیت حل اختلاف استان در هئیت مرکزی قابل بررسی و حل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :