مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس:منطقه بهرام گور در فارس خط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست کشور است و در حال حاضر طبق مصوبه هیات وزیران هیچ گونه بهره برداری معدنی در این منطقه صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۶۴۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 11 August 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: سعید محمودی در جمع اعضای سمنهای مردم نهاد محیط زیستی و در نشست ماهانه تشکلهای مردم نهاد ،یکی از نشانه های مثبت و ارزشمند حرکت مدنی در کشور را حضور اعضای تشکلهای مردم نهاد در ارگانهای دولتی و به نقد کشیدن عملکرد ارگانها توسط این اعضا دانست و این حرکت را جلوه ای از ایجاد فضای آزاد نقد در کشور برشمرد و با اشاره به ایجاد آتش سوزی های اخیر در اروپا ،کالیفرنیا و خشکسالی در استرالیا و....گفت: اوضاع و احوال محیط زیست در دنیا بد پیش می رود و جهان با بحران محیط زیست مواجه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس انجام طرحهای ارزیابی محیط زیست را بسیار مهم دانست و یکی از اصول مهم در ارزیابی را مسئولیت اجتماعی و اقتصادی بیان و بر انجام طرحهای ارزیابی تاکید کرد.

وی در پاسخ به سوال سمنها در خصوص فیلترینگ پالایشگاه گفت:در حال حاضر فیلترینگ پالایشگاه بر اساس کنترل محوری و به صورت جدی پیگیری میشود. پالایشگاه گازسوز است و فیلتراسیون انجام میشوداما مساله آب پالایشگاه بسیار مهم است در حالی که متولی آب وزارت نیرو است و باید منابع آبی پالایشگاه را تامین کنند.

محمودی عنوان کرد: شجاعت مدبرانه در محیط زیست حاشیه رفتن و فاصله گرفتن از رویداد ها نیست بلکه تصمیم گیری بر اساس علم روز است،

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی گفت:در حالی که در فصل گرم تابستان قرار داریم خوشبختانه نسبت به سالهای قبل شاهد کاهش آتش سوزی در مناطق هستیم و آتش سوزیهای اندکی که داشته ایم خوشبختانه با سرعت عمل یگان اطفا و کنترل شدند.

 محمودی تاکید کرد:منطقه بهرام گور در فارس خط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست کشور است و در حال حاضر طبق مصوبه هیات وزیران هیچ گونه بهره برداری معدنی در این منطقه صورت نمی گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار