حجت الاسلام آل هاشم مطرح کرد:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با مردم، برای مردم و اجتناب از خوی اشرافی گری از ویژگی مدیران نظام اسلامی است که در شرایط امروز انقلاب به آن نیاز دارد.
کد خبر: ۶۴۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 11 August 2018

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجانشرقی عدالت توام با معنویت و عقلانیت را یکی دیگر از ویژگی های مدیر شایسته در نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور داریم کاهش تقوای الهی در بین برخی کارگزاران است که این امر مهم باید مورد توجه مدیران نظام قرار گیرد.

داشتن روحیه جهادی و خدمت بی منت را امام جمعه تبریز از دیگر ویژگی مدیران دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی که متاسفانه روحیه عافیت طلبی در برخی ها گسترش یافته توجه به این امر و داشتن روحیه انقلابی بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: ولایت مداری از شاخصه های مهم مدیران شایسته نظام اسلامی است و ممکن نیست که مدیری در این نظام مشغول باشد، اما ولایتمدار نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نقد پذیری و برخورداری از شرح صدر را از دیگر ویژگی مدیران عنوان کرد و ادامه داد: مدیر نظام اسلامی از نقد ابایی ندارد و انتقاد میشنود و با شرح صدر با آن برخورد میکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : مبارزه جدی با فقر و فساد و تبعیض از دیگر ویژگی مدیران باید باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه مقاوم بودن در برابر دشمن و بی اعتنایی به آن از ویژگی مدیران شایسته نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: مدیر نظام اسلامی باید در برابر تهدیدات دشمنان تسلیم نشود و با مقاومت بیشتر به دشمن اعتنایی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه اشرافی گری یکی از آفت های جامعه امروزی است، گفت: مردم تمام رفتارها و سکنات مدیران را زیر نظر دارند که با عنایت به این امر مهم باید مدیران با مردم، برای مردم باشند و از خوی اشرافی گری اجتناب کنند.

امام جمعه تبریز مدیری با کار آمدی بالا را تحول آفرین دانست و گفت: اگر مدیر کارآمد باشد تحولات شگفتی ساز در حوزه مدیریتی خود بروز و ظهور خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تاکید بر اینکه شایسته است مدیرانی که مسئولیت قبول میکنند عملکرد مدیر سابق را نکوهش و تضعیف نکنند، اظهار داشت: مدیر جدید باید کارهای نیک و موفق مدیرسابق را بیشتر مورد توجه قرار دهد و در بین همکاران مطرح کند و با شناسایی نقاط ضعف در جهت بهبود آن گام های مؤثر بردارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از اینکه پیشکسوتان صداوسیما زحمت میزبانی از میهمانان مراسم را متقبل شده اند، گفت: اهمیت دادن به پیشکسوتان و بازگشتگان از رموز موفقیت یک سازمان است و در واقع تکریم پیشکسوتان احترام به شاغلین هست که انگیزه ها را در آنها بیشتر میکند.

امام جمعه تبریز با تقدیر از خدمات چند ساله سید محسن لطیفی مدیرکل سابق صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: امید آفرینی و توجه به برنامه های مذهبی را از ویژگی برنامه های شبکه استانی سهند است که امیدوارم آقای مرتضی صفری با این رویکرد و مطالعات گسترده ای که در حوزه مناطق حوزه قفقاز و کشورهای همسایه دارند اهداف نظام و انقلاب در آذربایجان شرقی تحقق ببخشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :