اعتماد نوشت: چهارشنبه هفته قبل آخرین روز کاری علی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و آنچنان که در خبرهای دیروز خواندیم، حسن روحانی در حکمی انوشیروان محسنی بندپی رییس بهزیستی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوران وزارت ربیعی را به‌طور موقت و به عنوان سرپرست، جایگزین او کرده است.
کد خبر: ۶۴۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 12 August 2018

خبرگزاري كار ايران شامگاه جمعه، در خبري مختصر و مفيد و بدون ارايه توضيحات و حتي ذكر منبع، از ٣ گزينه احتمالي جايگزيني ربيعي در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نام برد . سيدتقي نوربخش مديرعامل كنوني سازمان تامين اجتماعي، احمد ميدري معاونت رفاه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و انوشيروان محسني‌بندپي رييس سازمان بهزيستي، ٣ گزينه پيشنهادي براي سرپرستي وزارت هستند.

اما اين ٣ گزينه تنها كساني نيستند كه مطرح شده‌اند. برخي شنيده‌ها از راهروهاي پارلمان، حكايت از احتمال حضور يكي از نمايندگان فعلي مجلس در اين جايگاه دولتي حكايت دارد و در اين بين، باز هم غلامرضا تاجگردون رييس اصلاح‌طلب كميسيون برنامه و بودجه مجلس كه هر از گاه، شايعاتي درباره احتمال حضورش در وزارت تعاون به گوش مي‌رسد، مطرح شده است.

محمدرضا تابش نماينده اصلاح‌طلب اردكان و نايب‌رييس نخست فراكسيون اميد، ديگر عضو اين كميسيون است كه برخي شنيده‌ها از احتمال حضورش در اين وزارتخانه حكايت دارد. كاظم جلالي رييس فراكسيون مستقلين ولايي و مركز پژوهش‌هاي مجلس و از نزديك‌ترين چهره‌هاي سياسي به علي لاريجاني نيز نماينده ديگري است كه بعضا از احتمال حضورش در اين وزارتخانه مهم صحبت مي‌شود. اين احتمال درحالي مطرح شده كه حتي پيش از استيضاح نيز برخي ناظران با اتكا به طي نشدن ساز و كار قانوني بررسي استيضاح در كميسيون اجتماعي و اعلام‌وصول ناگهاني اين طرح استيضاح از سوي هيات رييسه مجلس، از حضور جلالي در اين وزارتخانه صحبت مي‌كردند.

همزمان برخي نيز از احتمال حضور جمشيد انصاري معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان اداري و استخدامي در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي صحبت و او را جدي‌ترين گزينه براي تصدي وزارت تعاون معرفي مي‌كنند. اين شنيده‌ها همچنين مرتضي بانك كه در ابتداي كار دولت دوازدهم نيز صحبت‌هايي از احتمال حضورش در اين وزارتخانه شنيده مي‌شد را در نظر دارند و علاوه بر اين دو عضو دولت روحاني، از محمد نهاونديان مشاور اقتصادي حسن روحاني به عنوان گزينه‌اي ديگر ياد مي‌كنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار