معاون رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی؛
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در سفر به استان آذربایجان شرقی، از عملیات اجرایی پروژه ملی راه‌آهن تبریز- میانه در مسیر بستان‌آباد تا تبریز و ایستگاه بستان‌آباد بازدید کرد.
کد خبر: ۶۴۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ 13 August 2018

محمدباقر نوبخت در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: تکمیل این طرح از بستان‌آباد تا تبریز، 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 300 میلیارد تومان آن به صورت اسناد و اوراق تامین و بقیه برای تکمیل پل‌های در حال ساخت به شرکت پیمانکار پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر 132 کیلومتری میانه تا بستان‌آباد در مراحل پایانی است، افزود: تمام ریل‌گذاری‌های این مسیر انجام شده و ایستگاه بستان‌آباد هم به سرعت در حال اجراست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و 310 کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجراست، گفت: اولویت اول تکمیل 919 کیلومتر مسیر ریلی در 5 استان و یک مسیر به سمت افغانستان است.

نوبخت اظهار داشت: میزان اعتبار برای این پروژه‌ها در سال جاری یک هزار و 200 میلیارد تومان ابلاغ شده بود که این میزان به حدود دو هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

عباس خطیبی، قائم‌مقام معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور هم در این بازدید با بیان اینکه زیرسازی محدوده‌ خط‌آهن میانه تا بستان‌آباد به طور صد درصد کار شده و روسازی این بخش نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تامین نقدینگی این طرح سرعت می‌گیرد.

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس نیز در این بازدید حضور داشتند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با حجت‌الاسلام آل‌هاشم دیدار و گفت‌وگو کرد.

خط‌آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5ساعت کاهش می‌دهد.

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری 120 کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :