مدیرعامل منطقه آزاد ارس :
مهندس نریمان خبر خوشی را به صاحبان‌ ماشین های پلاک ارس داد گفت:برای تردد خودروهای پلاک ارس به مدت یک ماه در سال در سطح ایران مجوز گرفتیم
کد خبر: ۶۴۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 13 August 2018

به گزارش تابناک تبریز، مهندس نریمان مدیرعامل منطقه آزاد ارس در سومین نشست اتاق فکر اصحاب رسانه و ارس با تبریک روز خبرنگار خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما مسائل پنهان شده را افشا میکنید و این اگر در راستا درست برنامه ریزی بشه از ظرفیت بسیار مهم رسانه ها بهتر بهره برداری میشود.

مهندس نریمان ادامه داد:قلمتان را آزاد کنید و درست در راستای پیشبرد نطام و حل مشکلات به کار بگیرید و این به نفع حکومت است.

برای تردد خودروهای پلاک ارس به مدت یک ماه در سال در سطح ایران مجوز گرفتیم/صادرات منطقه آزاد ارس از واردات‌ برای نخستین بار پیشی گرفت/تا پایان ۲۰۱۸ عنوان ژئوپارک ارس را اخذ می‌کنیم
 

وی تصریح کرد:در دوره نمایندگی ما در مجلس بود که مناطق ازاد را تصویب کردیم‌ تصویب این مناطق با هدف اشتغال زایی آسان و کاهش مالیات وسهولت صادرات و واردات بود.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس تاکید کرد: طبق قانون ورود همه کالاها به غیر از ممنوعات به مناطق آزاد، آزاد است .

نریمان یکی از مشکلات مناطق آزاد را ثبت سفارشات کالاها دانست و تصریح کرد ما جزو اولین مناطق آزاد بودیم که مدیران کارخانجات را کلاس اموزشی گذاشتیم تا با سیستم جدید آشنا بشوند.

وی به نوسانات ارزی اخیر در کشور اشاره کرد و افزود؛وقتی پول از ارزش پی افتد اهالی آذربایجان میایند و کالاهای اساسی را میخرند و میبرند الان دستور دادیم که صادرات کالاهای اساسی را بگیریم.


نریمان با اشاره به هدف سازمان جهت جذب گردشگر گفت:سالانه ۱۱ میلیون نفر گردشگر داریم و ارس در میان مناطق آزاد رتبه اول را در این خصوص به‌خود اختصاص داده است

وی یکی از مشکلات منطقه را عدم عرضه‌ی کالای خارجی به اصناف مناطق آزاد ارس دانست و گفت: می‌توان با کالاهای ایرانی با کیفیت این نقیصه را برطرف کرد

مهندس نریمان در ادامه به رشد صادرات منطقه اشاره و تصریح کرد؛در ۴ ماهه‌ی اخیر نسبت به سال قبل میزان صادرات‌مان افزایش داشتطم.

وی خبر خوشی را به صاحبان‌ ماشین های پلاک ارس داد گفت:برای تردد خودروهای پلاک ارس به مدت یک ماه در سال در سطح ایران مجوز گرفتیم

وی با اشاره به اینکه "ترزا می" نخست وزیر انگلیس اخیرا برای نجات اقتصاد انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا، طرح مناطق آزاد را راه انداخت تاکید کرد: مناطق آزاد عامل نجات اقتصاد کشورها است. چراکه در کلیات، حرکات اقتصادی باید در راستای پویایی اقتصاد باشد.

تنها ۷ درصد قاچاق کشور در مناطق آزاد است و شاید یک درصد آن به منطقه آزاد ارس می‌رسد

مدیرعامل منطقه آزاد ارس بااشاره به مبارزه با قاچاق در این مناطق گفت:چرا مدیری که یک قاچاقچی را شناسایی می‌کند و برای آن پرونده تشکیل می‌دهد باید مدام در دادگاه‌ها مورد سوال قرار گیرد و هیچ حامی نداشته باشد؟!

نریمان در پایان تصریح کرد: مناطق آزاد در شرایط تحریمی می‌تواند مشکلات آذربایجان شرقی و اردبیل و آذربایجان غربی را حل کند چراکه تعامل مرزی خوبی داریم. موضع گیری‌های اردوغان در برابر ترامپ که گفته بود "آمریکا اگر تو چنین برخوردی داری، من ایران و روسیه و چین را در کنار خود دارم" فرصتی برای استفاده از ظرفیت همسایگان در شرایط تحریمی است.

مهندس نریمان با اشاره به ویژگی های طبیعی این منطقه خبرداد طبق دستور مدیریت مناطق آزاد باید تا پایان ۲۰۱۸ عنوان ژئوپارک جلفا را برپا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار