رضا ملک زاده روز چهارشنبه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر حسب جدول H- INDEX در حوزه پزشکی رتبه 9 کشوری را دارد.
کد خبر: ۶۴۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ 16 August 2018

رضا ملک زاده روز چهارشنبه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر حسب جدول H- INDEX در حوزه پزشکی رتبه 9 کشوری را دارد. این در حالی است که طی سال های گذشته دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از دانشگاه ها برتر و جزو پنج دانشگاه اول علوم پزشکی کشور بوده است و 2 سال قبل این دانشگاه پس از دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی تهران، اصفهان و شیراز در رتبه پنجم قرار داشت.


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت پژوهش دانشکده های علوم پزشکی تبریز نیز، گفت: بخش عمده ای از پژوهش های دانشگاه حاصل کار دانشکده داروسازی است و فرآیند پژوهش در بخش بالینی پزشکی در تبریز باید تقویت و در راستای آن فعالیت و گام های مثبتی و موثری برداشته شود.
ملک زاده اظهار داشت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به نقش کلیدی که دارند فعالیت های مهمی به انجام رسانده اند که از جمله آنها تولید 340 محصول دارویی در شرکت های دانش بنیان می باشد.


وی با ارایه گزارشی از رشد کمی و کیفی علم و فنآوری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: وضعیت مقالات، رتبه مقالات و مستندات علمی جدول اطلاعاتی SCOPUS ایران را در سال 2016 میلادی رتبه 16 جهانی و اول منطقه و در سال 2017 میلادی رتبه 17 جهانی و اول منطقه در تولید علم و انتشار مقاله اعلام کرده است.
ملک زاده ادامه داد: در وضعیت علم و فناوری کشور سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بهترین شرایط 13 درصد و سه دهم درصد از تولید ناخالص ملی بوده است.


وی با اشاره به افزایش تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور، اضافه کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم فقط در علوم پزشکی 108 دانشمند برتر داشتیم که این رقم در سال 1394 به 298 نفر و در حال حاضر به 683 نفر افزایش یافته است و از نظر کمیت تولید علم ایران در پایگاه بین المللی ISI بین همه کشورهای اسلامی در سال 2017 برای اولین بار رتبه نخست را کسب کرد.


به گزارش ایرنا؛ملک زاده سپس به دستاوردهای شگرف علمی در پزشکی اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر جهشی در فرایند تکامل فناوری های نوین رقم خورده و نتیجه آن تغییر نگاه از توسعه فناوری های در خدمت انسان به خلق فناوری های یکپارچه شده با کاربر است.


وی با بیان اینکه ایران اسلامی از توانایی های علمی و تکنیکی مکتسبه در چند دهه اخیر برخوردار بوده است، یادآورشد: در همین زمینه به دستاوردهای علمی و مهمی دست یافته ایم.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی تبریز به سال 1325 با نام دانشکده طب فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون دارای 11 دانشکده شامل پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و تغذیه، توانبخشی، علوم نوین پزشکی، طب سنتی، بهداشت و مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی می‌ باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار