حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با مهر بابیان اینکه امروز آمریکا با تمام قدرت و توان امکانات خود را به کار گرفته و ایران را در وضعیت تحریم قرار داده و مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: بااین‌حال آمریکا مسئول قسمتی از مشکلات است و بیشتر مشکلات امروز نشات گرفته از سوء مدیریت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه عده‌ای سعی داشتند کم‌کاری‌های مجلس و دولت و قوه قضاییه را فرافکنی کنند اما به‌صراحت بیان شد که این مشکلات مربوط به این سه قوه است و کم‌کاری آن‌ها باعث ایجاد مشکلات کنونی است و کسی اجازه ندارد آن‌ها را به رهبری حواله کند، گفت: رئیس مجلس، رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه امروز فرماندهان اقتصادی کشور هستند.

وی بابیان اینکه امروز مردم از معبری عبور می‌کنند که نیاز است مانند زمان جنگ تعدادی از افراد از روی مین بگذرند، گفت: باید ابتدا فرماندهان شجاع داشت تا میدان‌داری کنند و بر روی خاک‌ریز حاضر شوند و منطقه مین‌های دشمن را خنثی کنند.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اقداماتی صورت گرفته اما باید مجلس نظارت کند، گفت: مجلس باید رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه را در مجلس احضار کند تا به سؤال‌های مردم ایران پاسخ دهند ولی مجلس در این مورد موفق نبوده است.

رئیس‌جمهور باید پاسخگوی مردم باشد

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند ما نباید به دنبال تضعیف رئیس‌جمهور و برکناری آن باشیم، گفت: حرف از برکناری و تضعیف نیست اما رئیس‌جمهور باید پاسخگوی مردم باشد.

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه درزمانی که برخی از مسئولان به دنبال جمع‌آوری زر و ثروت هستند، شهدای مقاومت از فرزندان ۳ ساله خود گذشتند و جان‌فشانی کردند، گفت: در این فضا ظلم است مسئولی خدمت به مردم را بگذارد و به فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری و استفاده از رانت بپردازد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مردم ما به قرآن، به‌نظام و به شهیدان متعهد هستند اما از عملکرد دولت، مجلس و قوه قضاییه راضی نیستند، گفت: بارها و بارها در مجلس این سخنان را گفته و یادآوری کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه در جلسه روسای قوا تأکید شد که به‌جای این‌که مشکلات اقتصادی کشور را حل کنید، حاشیه پردازی کردید و بجای این‌که از انسان‌های جهادی استفاده کنید از انسان‌های اشرافی استفاده کردید و آدم‌هایی را به کار گرفتید که حس راه رفتن ندارند، چه برسد به برنامه‌ریزی و اجرا و نظارت جهادگرانه، گفت: تیم اقتصادی دولت یا نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند مشکلات را حل کند که درهرصورت مشکلات حل نمی‌شود.

وی بابیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران رگه‌هایی وجود دارد که با آمریکا برای ایجاد نارضایتی در مردم همکاری می‌کنند، گفت: ما از این‌ها نمی‌گذریم و هرکس در هر رده‌ای از وزیر، معاون وزیر، مدیرکل و مدیر با آن‌ها برخورد می‌کنیم چراکه این مردم در خون زندگی کرده‌اند و حقشان این وضعیت نابسامان که عده‌ای از روی عمد یا سهل‌انگاری ایجاد کرده‌اند؛ نیست‌.

حاجی بابایی بیان داشت: امروز به برکت خون شهیدان، این مردم غیرتمند از این معبر نیز عبور خواهند کرد اما ملت بزرگ ایران از کسانی که به مردم خیانت کرده‌اند نمی‌گذرند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای می‌خواهند با ایجاد نارضایتی رهبری را به مذاکره با آمریکا بکشانند اما شرم بر آن مسئولی که بخواهد در این شرایط مردم را به‌سختی بکشاند.

وی تأکید کرد: تا آخرین لحظه از این نظام، خون شهیدان و ارزش‌های حاکم بر نظام و قرآن و عاشورا دفاع خواهیم کرد.