خدابخش با حضور در شبکه سهند؛
استاندار آذربایجان شرقی با حضور در ویژه‌برنامه "شیفتگان خدمت" که به مناسبت هفته دولت از شبکه استانی سهند پخش می‌شود، بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۴۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 26 August 2018

 مجید خدابخش در این برنامه زنده تلویزیونی، هفته دولت را فرصتی برای اطلاع‌رسانی خدمات و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی در یک سال گذشته دانست و گفت: تلاش می‌کنیم در این هفته با حضور در بخش‌های مختلف استان این خدمات را به اطلاع مردم برسانیم.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت و تولید استان، گفت: بعد از نوسانات ارزی اخیر که موجب مشکلاتی برای واحدهای تولیدی و صنعتی شد، بازدیدها و جلسات مکرری در محل واحدهای تولیدی داشتیم و با حضور مدیران اجرایی تلاش کردیم این مشکلات را حل کنیم.

خدابخش افزود: جذب سرمایه‌گذاران جدید به نوع رفتاری که با واحدهای تولیدی موجود می‌شود بستگی دارد و براین اساس وظیفه خود می‌دانیم که 24 ساعته در کنار این واحدها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با گمرک انجام داده‌ایم واحدهای صنعتی و تولیدی استان مشکلی در واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید ندارند.

استاندار آذربایجان شرقی میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی استان در یک سال گذشته را 1300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت 270 مجوز ایجاد واحد جدید و 230 مجوز توسعه صادر شده است.

وی اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهم در این حوزه، طرح تولید گازوئیل یورو5 در پالایشگاه تبریز بود که گام بزرگی در جهت کاهش آلودگی هواست و قابلیت صادراتی هم دارد.

خدابخش اضافه کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری 42 میلیون یورویی و ظرفیت تولید 3 میلیون لیتر در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از گشایش خط اعتباری به میزان 400 میلیون یورو برای پروژه ذوب مس در مجتمع سونگون ورزقان خبر داد و گفت: اجرای این طرح یکی از آرزوهای ما بود که با بهره‌برداری از آن کنسانتره مس به صورت صد درصد در مجتمع سونگون ذوب و کاتد مس برای صنایع پایین‌دستی استفاده خواهد شد.

وی افزود: با تحقق این پروژه و به دنبال آن ایجاد شهرک صنایع پایین‌دستی مس در ورزقان، شاهد تحول فوق‌العاده‌ای از نظر اشتغال در منطقه خواهیم بود.

دکتر خدابخش میزان تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی استان در یک سال اخیر را حدود 1200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات در راستای حفظ اشتغال و حمایت از کالای داخلی تدبیر درستی بود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی، به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری استان پرداخت و با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی یکی از الزامات توسعه گردشگری است، گفت: در این راستا چندین پروژه مهم راه‌سازی و همچنین احداث هتل در حال اجراست.

وی افزود: هم‌اکنون 7 هتل در شهر تبریز در حال احداث است که بخش قابل توجهی از کمبودها در این حوزه را برطرف خواهد کرد.

خدابخش خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات سخت‌افزاری، بخش اصلی کار، جذب گردشگر توسط تورگردان‌ها و آژانس‌های مسافرتی است که در این راستا مشوق‌هایی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: اتفاق مهمی که در جریان رویداد تبریز 2018 قرار بود بیفتد معرفی قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی تبریز در سطح دنیا بود که به مناسبت‌های مختلف این هدف مهم را پیگیری کردیم؛ علاوه بر آن همایش‌های مختلف ملی و بین‌المللی هم به این مناسبت در تبریز برگزار شد.

استاندار آذربایجان شرقی آغاز اجرای 29 طرح بوم‌گردی روستایی با مشارکت بخش خصوصی را از دیگر اقدامات حوزه گردشگری استان ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها حوزه صنایع دستی و اشتغال در این حوزه را متحول خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 3400 تخت بیمارستانی در استان داریم که باید افزایش یابد.

وی افزود: هم‌اکنون یک بیمارستان هزار تخت‌خوابی با مشارکت بخش خصوصی، بیمارستان 550 تخت‌خوابی کودکان توسط آقای مردانی آذر و بیمارستان 250 تخت‌خوابی سرطانی توسط آقای نوبری در تبریز در حال احداث است که اینها علاوه بر بیمارستان‌های دولتی است که احداث می‌شود.

خدابخش اضافه کرد: در یک سال اخیر همچنین به میزان 400 میلیارد تومان امکانات از جمله 110 دستگاه آمبولانس در بین شهرستان‌های استان توزیع شده و 54 پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته همان‌طور که در دنیا هم رایج است باید به بحث بهداشت فردی و اجتماعی بیشتر توجه کنیم تا مراجعه مردم به بخش درمانی کمتر شود.

خدابخش با بیان اینکه یکی از راه‌های ارتقای سلامت، توسعه ورزش است، افزود: خوشبختانه آذربایجان شرقی یک استان ورزشی است و باید از امکانات خوب شهر تبریز و سایر شهرهای استان در راستای توسعه ورزش همگانی استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار