با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صورت گرفت؛انعقاد تفاهم‌نامه همکاری تأسیس و راه‌اندازی شهر سلول در تبریز
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تفاهم‌نامه همکاری تأسیس و راه‌اندازی شهر سلول در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تبریز فی‌مابین منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز منعقد شد.
کد خبر: ۶۴۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 01 September 2018

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تفاهم‌نامه همکاری تأسیس و راه‌اندازی شهر سلول در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تبریز فی‌مابین منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز منعقد شد.

این تفاهم‌نامه که به امضا علی جهانگیری و محمدحسین صومی رسید با حمایت راهبردی معاونت علمی و فناوری (ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) و استانداری آذربایجان شرقی در راستای تأسیس شهر سلول و شتاب‌دهنده تخصصی غیردولتی ذی‌ربط در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، عملیاتی می‌شود.
همکاری اقتصادی، علمی و فناورانه در ایجاد شهر سلول و شتاب‌دهنده تخصصی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تبریز از محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.

سورنا ستاری بعد از ظهر امروز نیز در جلسه شورای اداری ویژه اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان استان با بیان اینکه اتفاقات بسیار مطلوبی در حوزه علم و فناوری در آذرباجان‌شرقی و کل کشور افتاده، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند و سال گذشته 450 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشتیم و نسل جدیدی از کارآفرینان وارد فضای کسب و کار می‌شوند.

وی افزود: چیزی بکه اعث رشد اقتصاد دانش بینان می‌ شود محیط و اکوسیستم است پول نیست؛ ما برای هر پیشرفنی دنبال پول هستیم و فکر می‌کنیم با پول می‌شود دانش، نوآوری و صنعت و پیشرفت خرید در حالی که پایه اقتصاد دانش‌بنیان نیروی انسانی تحصیل کرده سخت کوش است.

ستاری اذعان داشت: اگر به دنبال توسعه صنعت و دانشگاه هستیم باید بدانیم دانشگاهی که 100 درصد بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند هیچگاه پیشرفت نمی‌کند؛ چنین دانشگاهی فقط صنعت و فضای کسب و کار را سرکوب می‌کند؛ چرا که هر قدر دولت بزرگ شود بروکراسی بیشتر است و با چنین سیستمی نمی‌توانیم مقاومت کنیم.

ستاری در ادامه با بیان این که میزان فروش شرکت‎های دانش بنیان، حدود 60 هزار میلیارد تومان و میزان صادرات نیز 450 میلیون یورو بوده است، عنوان کرد: شرکت‎های دانش بنیان در کشور ما طی سال‎های اخیر، توسعه پیدا کرده‎اند و نکته‎ی مهم این است که مجموعه‏‌های صنعتی مانند تراکتورسازی، خدماتشان را از شرکت‌‏های دانش بنیان تقاضا کرده و اجازه دهند شرکت‎ها، نوآوری‎هایشان را در محصولات نهایی ارائه دهند، با توجه به توسعه‎ی حجم داخلی سازی و قطعات ساخته شده، به نظر می‏رسد این اتفاق در تراکتورسازی تبریز اتفاق افتاده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار