«محمدصادق جوادی‌حصار»، فعال اصلاح‌طلب و عضو حزب اعتماد ملی به تازگی طی اظهاراتی گفته است:
کد خبر: ۶۵۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 13 September 2018

به گزارش تابناک : یکی از اتفاقاتی که مدتی در کشور در حال وقوع است این است که روحانی هر وعده‌ای می‌دهد شرایط به طوری تغییر می‌کند که وعده‌های او به پوچی می‌رسد به عنوان مثال روحانی گفت ارز گران نمی‌شود و ما شاهد گرانی نجومی ارز بودیم، یا در خصوص وضعیت فیلترینگ باز هم همین اتفاق افتاد.

او تصریح می‌کند: در واقع عده‌ای همواره در تلاش هستند که وعده‌های روحانی به نتیجه نرسد، برخی می‌خواهند بگویند تا ما اراده نکنیم هیچ تغییری در کشور امکان پذیر نیست.

*اصلاح‌طلبان پیش از این نیز اظهار کرده‌اند که مسئول برجام رهبری و مسئول وضع موجود هم آیت‌الله جنتی است!

جالب آنکه چهره‌های جریان سیاسی خاص، در هنگام ارائه راه حل برای مشکلاتی که دولت اصلاح‌طلبان بوجود آورده به مقولاتی مثل حذف نظارت استصوابی، رفع حصر و بیرون آوردن خاتمی از انزوا اشاره می‌کنند.

اگرچه بدیهیست که این سطح از سیاست‌ورزی غیر عقلانی در هیچ کشوری در جهان مسبوق به سابقه نیست و در ممالک دیگر، حامیان یک رئیس‌جمهور در هنگام مشخص شدن ناکارآمدی دولت، به جای فرافکنی، «عذرخواهی» می‌کنند؛ اما نکته آنجاست که به نظر نمی‌رسد این سیاست فرافکنی اصلاح‌طلبان در ایران راه به جایی ببرد زیرا از نگاه مردم؛ رئیس‌جمهور روحانی زاییده «تَکرار می‌کنم» است.

جالب آنکه حتی برخی اصلاح‌طلبان هم به این معنی اشاره کرده‌اند که این کارها فایده‌ای ندارد و مردم تمام خوب و بد این روزها را به پای چپ‌ها و گزینه آنها در ۲ دولت متوالی یازدهم و دوازدهم، یعنی رئیس‌جمهور روحانی نوشته‌اند.

در اشاره به صحبت‌های جوادی‌حصار بیان این نکته ضروریست که اصلاح‌طلبان چرا در هنگام انتخابات‌های ۹۲ و ۹۶ و موقعی که با عطشی وصف‌ناپذیر به دنبال رأی‌آوری گزینه خود بودند و تَکرار می‌کردند؛ از کم‌توانی رئیس‌جمهور در ساختار اداری ایران (که دروغی بیش نیست) چیزی نمی‌گفتند!؟ و چرا این مقوله بایستی در هنگام مشخص شدن ناکارآمدی‌های دولت بیان شود و مورد اصرار قرار بگیرد!؟

مع‌الوصف، برخی معتقدند حد و میزان اختیارات رئیس‌جمهور در ایران در حدّ فعال مایشاء است (تجربه آقای روحانی در برجامی که مطابق خواست نظام نبود و حتی عبور تیم مذاکره‌کننده از برخی خطوط قرمز نظام، گواه این مدعاست) و اساساً برخی رئیس‌جمهورهای گذشته ایران به دلیل نداشتن جنبه این بسط ید بوده است که به ورطه فتنه و انحراف و غیره افتادند و در مقابل ولی فقیه نیز ایستادند.

منبع:مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار