به گزارش تابناک تبریز به نقل از تعزیرات حکومتی اردبیل، حسین نجف زاده روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش بازرسان و ماموران نیروی انتظامی و همچنین گزارش اداره کل گمرکات استان مبنی بر کشف و ضبط طلای خارجی آب شده قاچاق که از کشور آذربایجان وارد خاک ایران شده بود پرونده ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی اضافه کرد: فروشنده طلا به عنوان فرد صنفی به اتهام فروش کالای قاچاق به مقدار ۶۰۰ کیلوگرم طلای خارجی به ارزش ۶۴۱ میلیارد و ۷۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال ازسوی این مرجع تحت پیگرد و رسیدگی قضایی قرار گرفت .

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به رسیدگی این پرونده در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز و صدور حکم تصریح کرد: با توجه به گزارش اولیه و تحقیق و اخذ دفاعیات و سایر شواهد و قراین اتهام انتسابی محرز تشخیص داده شد و شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز اردبیل فرد متخلف را به پرداخت مبلغ یک بیلیون و ۹۲۵ میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت و محرومیت و ابطال پروانه کسب وی به مدت دو سال به عنوان محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرد.

به گفته وی حکم موصوف در مرحله ابلاغ به محکومان بوده و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ، از سوی محکومان قابل تجدید نظرخواهی خواهد بود.