گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اهواز اعلام کرد که عربستان مسئول مستقیم این حمله تروریستی در ایران است.
کد خبر: ۶۵۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ 23 September 2018

گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به حمله تروریستی روز شنبه در اهواز بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد: هر روز نقش پلید و خبیثانه‌ای که آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی علیه امنیت و ثبات منطقه و ملت‌های ما ایفا می‌کنند روشن‌تر می‌شود، به ویژه علیه کسانی که نقشی موثر و سرنوشت ساز در شکست طرح‌های شیطانی آن‌ها داشته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آن‌چه در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز ایران رخ داد تنها حلقه‌ای از زنجیره‌ای است که رژیم سعودی پس از دریافت چراغ سبز از آمریکا در آن دست دارد، به ویژه اینکه این رژیم به صورت جدی برای اجرای سیاست‌های خصمانه خود که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آن را در خصوص انتقال درگیری به داخل ایران برای از بین بردن ثبات و امنیت این کشور اعلام کرده است، تلاش می‌کند.

همچنین در این بیانیه آمده است: رژیم سعودی از طریق حمایت و مسلح کردن و آموزش گروهی از جنبش‌های منحرف متخاصم با انقلاب اسلامی این نقش مخرب و خصمانه را دنبال می‌کند و از جمله گروهی که «جنبش مقاومت آزادسازی احواز» نامیده می‌شود و از نظر سازمانی با حزب جنایتکار بعث مرتبط است و گزارش‌های اطلاعاتی ما، مسئولیت مستقیم آن را در اجرای این حمله ناجوانمردانه با دستور مستقیم رژیم عربستان سعودی ثابت می‌کند.

بنابر گزارش العالم، حزب الله عراق در این بیانیه افزود: سرویس جاسوسی عربستان سعودی در ماه‌های اخیر برای بازکردن راه حمایت تدارکاتی که جنوب عراق را نیز شامل می‌شود برای رساندن تسلیحات مختلف سبک و سنگین به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و توانسته است شماری از افراد منحرف و قاچاقچیان مواد مخدر و اشخاص مرتبط با حزب منحل شده بعث را جذب کند. این عملیات از اتاق عملیاتی مدیریت می‌شود که از پهپاد برای دنبال کردن هسته‌های خود که در مناطق و شهرهای مشخص مستقر هستند، استفاده می‌کند و ما هشدار می‌دهیم که سازمان جنایتکار خلق (گروهک تروریستی منافقین) برای خدمات توطئه گرانه علیه ملت ایران در عربستان سعودی حضور پیدا کرده است.

گردان‌های حزب الله عراق علاوه‌ بر این، برای همکاری گسترده با «برادران مجاهد در سپاه پاسداران انقلاب» اعلام آمادگی و تاکید کرد: ما نیز در عراق در معرض همان توطئه آمریکایی و سعودی قرار داریم و سرنوشت ما مشترک و دشمن ما یکی است. ما اطلاعات و تجربه خود را در خصوص تحرکات دشمن در اختیار ملت عراق و ایران قرار می‌دهیم و توطئه گران و مزدوران و جنایتکاران باید بدانند که ما برابر آن‌ها می‌ایستیم و فعالیت‌ها و تحرکات آن‌ها زیر نظر قرار دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: حمله تروریستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار