کیهان نوشت؛ سفیر انگلیس درحالی نسبت به جنایت تروریستی در اهواز ابراز تاسف کرد که دولت متبوعش حامی و میزبان گروه‌های تروریستی نظیر الاحوازیه است.
کد خبر: ۶۵۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 24 September 2018

پس از جنایت تروریستی روز شنبه در اهواز «رابرت مک‌کر» سفیر انگلیس در تهران در حساب توئیتری خود نوشت: «یک حمله تکان‌دهنده تروریستی، این حمله هرجایی اتفاق بیفتد باید محکوم شود. تمامی تسلیت ما به خانواده‌های قربانیان».

 اما واکنش سفیر انگلیس مضحک است! ساعتی پس از این حادثه، سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه به صورت مستقیم با شبکه ضدایرانی «ایران اینترنشنال» مصاحبه کرده و با وقاحت حمله تروریستی صبح شنبه به رژه نیروهای مسلح در اهواز را برعهده گرفت.

 نکته قابل تامل اینجاست که مرکز شبکه خبری «ایران اینترنشنال» در لندناست.

 در این زمینه «علی علیزاده» تحلیلگر مسائل سیاسی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «کار تلویزیون ایران اینترنشنال در مشروع و توجیه کردن تروریسم الاحواز، براساس قوانین بریتانیا صراحتا تبلیغ تروریسم و همکاری با تروریسم و قابل مجازات است. سفارت ایران باید بلافاصله تلویزیون ایران اینترنشنال را به پلیس این کشور گزارش و سفیر بریتانیا در تهران باید احضار شود.»

 

یکی از فعالین فضای مجازی نیز در واکنش به اقدام این شبکه ضدایرانی مستقر در لندن نوشت: «تلویزیون ایران اینترنشنال به سرکرده تروریست‌های الاحواز تریبون زنده داده! جالبه میگه آقای حُر خیلی خوش آمدید! تصور کن CNN تو 11 سپتامبر با بن لادن مصاحبه زنده می‌کرد و می‌گفت: آقای بن لادن خیلی خوش آمدید، چی شد برج‌ها رو ترکوندی مشتی؟»

 

شبکه دولتی بی‌بی‌سی نیز از ساعات ابتدایی حادثه تروریستی در جایگاه روابط عمومی تروریست‌ها، مشغول به فعالیت بود.

 

بی‌بی‌سی فارسی و تعدادی دیگر از رسانه‌های ضدایرانی در اقدامی سخیف در توصیف «حمله تروریستی» اهواز به عبارت «حمله» اکتفا کردند!

 

بی‌بی‌سی پا را فراتر گذاشته و به تطهیر این گروهک تروریستی نیز پرداخت. بی‌بی‌سی فارسی در خبری به نقل از سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه نوشت: «... جزئی از استراتژی ماست که شهروندان عادی هیچوقت هدف قرار نمی‌گیرند»!

 سفیر انگلیس در پیامی مشمئزکننده حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرده است. این درحالی است که گروهک تروریستی موسوم به الاحوازیه آشکارا در لندن فعالیت دارد و با برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلف حملات و فتنه‌گری‌های خود را طراحی می‌کند بدون اینکه با منع قانونی روبرو شود.

 گروهک الاحوازیه را می‌توان در امتداد جریان تجزیه‌طلب «شیخ خزعل» (1315-1242) دانست که از انگلیس نشان شوالیه امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. به طوری که «عبدالحمید الخزعل» نوه شیخ خزعل درکنفرانس گروهک الاحوازیه در ژانویه 2017 در قاهره شرکت کرد.

 لازم به ذکر است که اعضای هسته اولیه گروهک تروریستی الاحواز سال‌ها پیش با «جک استراو» وزیر خارجه پیشین انگلیس ملاقات داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار