کریمی قدوسی خبر داد؛
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وعده 15 هزار دلاری، اعطای تابعیت و اقامت در اروپا به تروریستهای اهوازی خبر داد و گفت: این وعده ها از سوی آمریکا و رژیم سعودی به تروریست ها داده شد.
کد خبر: ۶۵۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 24 September 2018

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و با بیان اینکه بررسی حادثه تروریستی اهواز در دستور کار کمیسیون قرار داشت، گفت: در این جلسه کارشناسان و مسئولین وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و مسئولین وزارت کشور حضور داشتند و گزارش اولیه در خصوص ریشه های این حادثه تروریستی ارائه کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان در خصوص نحوه آموزش و وعده های داده شده به این تروریست ها مطالبی بیان کردند، تصریح کرد: کارشناسان این دستگاهها اطلاعات دقیقی از کم و کیف این حادثه ارائه کردند و از نقش و حضور آمریکا در طرح ریزی این عملیاتها و کشاندن درگیریها و ایجاد ناامنی در شهرهای استان خوزستان توضیحاتی دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نقطه مشترک صحبت های مسئولین در این جلسه تاکید بر نقش رژیم سعودی، امارات، حزب بعث عراق و ارتباط تشکیلاتی آنها با داعش در این حادثه بود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه برادر یکی از چهار تروریست کشته شده در اهواز از عناصر داعش بوده که در سوریه کشته شد، تصریح کرد: به هر کدام از این عناصر تروریستی و آنهایی که با تیم تروریستی اهواز ارتباط داشته و آنها را هدایت می کردند، وعده 15 هزار دلار، اعطای تابعیت یکی از کشورهای اروپایی و اقامت دائم در این کشورها داده شد.سعودیها و آمریکائیها این وعده ها را داده بودند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: همچنین این مسئولین نحوه آموزش تروریست ها را تشریح کرده و گفتند که این تروریست ها در شهر عکاظ عربستان که پایگاه منافقین هم در آنجاست، آموزش دیده بودند.

کریمی قدوسی گفت: عناصر تروریستی در اهواز با تیم داعش در ارتباط بودند و افرادی بودند که تغییر مذهب دادند و از شیعه به سلفی روی آوردند.

وی با بیان اینکه در جلسه دیروز کمیسیون عنوان شد که از روز شنبه و بعد از وقوع حادثه تروریستی کارشناسان نهادهای امنیتی به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: قرار شد تا بعد از بررسی حادثه از سوی کارشناسان، روز سه شنبه گزارش دقیق تری به کمیسیون داده شود.

در حادثه تروریستی روز شنبه 31 شهریور در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز 25 نفر شهید و 60 نفر مجروح شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار