دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که «امروز لاریجانی در صحن علی مجلس اعلام کرد، که دو لایحه پولشویی و پالرمو به مجمع می‌رود. با توجه به ایرادات هیات عالی نظارت در این باره آیا این دولایحه به هیات عالی ارجاع می‌شود یا مستقیم به صحن مجمع می رود؟»، گفت: وظیفه هیات عالی نظارت این است که کلیه قوانین مجلس را با سیاست‌های کلی انطباق دهد تا مغایرتی وجود نداشته باشد و اگر مغایرتی باشد به مجلس می‌رود و مجلس پس از اعمال اصلاحاتی به مجمع تشخیص می ‌فرستد.

وی افزود: در این رفت و برگشت تلاش ما این خواهد بود که حداکثر انطباق با سیاست‌های کلی صورت گیرد. قبلاً دوستان ما در مجلس ابهاماتی داشتند و فکر می‌کردند وقتی ما مغایرتی را اعلام می‌کنیم معنایش این است که کل آن لایحه و طرح از دستور خارج می‌شود. اکنون به نتیجه خوبی رسیده‌ایم تا تعاملاتمان را با هم زیادتر کنیم تا قوانین مجلس مطابق با سیاست‌های کلی کشور باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چند مغایرتی این لوایح با سیاست‌های کلان را به مجلس اعلام کرده بودید که هنوز هم اصلاح نشده، آیا باز به هیات عالی نظارت می‌رود و یا در صحن مجمع رای‌گیری می‌شود؟ خاطرنشان کرد: نه؛ اینها به هیات عالی نظارت می‌آیند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که طبق اظهارات لاریجانی این لایحه به صحن مجمع تشخیص می‌آیند، گفت: منظورشان همین است و هیات عالی نظارت هم عملا در مجمع است.

وی با بیان اینکه اگر درخواست مصلحت کرده باشند به مجمع می‌آید، افزود: هیات عالی نظارت اگر چیزی را مغایر اعلام کند ولی مجلس احساس کرد که این از باب مصلحت باید عمل شود این می‌تواند به صحن مجمع بیاید.

رضایی در پاسخ به سوالی در مورد توافقات پیرامون تصویب دو لایحه مذکور در مجمع نیز تصریح کرد: باید به مجمع بیاید تا در موردش بحث شود و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی در مورد اعمالی یا ارشادی بودن نظر هیات عالی نظارت نیز اظهارداشت: نظرات هیات عالی نظارت اعمالی است ولی اعمالی برای «اصلاح» است؛ یعنی باید اصلاح در آن صورت بگیرد تا با سیاست‌های کلی انطباق پیدا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که ادبیات لاریجانی طوری است که لایحه به هیات عالی نمی‌رود و در صحن مجمع تشخیص نهایی می‌شود، اظهار داشت: باید ببینیم که مجلس تقاضای چه چیزی  می‌کند. اگر تقاضای مصلحت کند در این صورت از هیات عالی نظارت به صحن مجمع می‌آید ولی اگر بخواهند مواردی را که صورت گرفته اصلاح کنند آن اصلاحات به هیات عالی نظارت می‌آید.