معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز:
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریزازراه اندازی فرهنگسراهای خصوصی در کلانشهر تبریز خبر داد.
کد خبر: ۶۵۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 25 September 2018

حجت الاسلام احمد حمیدی با اعلام این خبر گفت : با تصویب آیین نامه فرهنگسراهای خصوصی در شورای اسلامی شهر، فرهنگسراهای خصوصی در مناطق شهری راه اندازی می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز هدف از اجرای طرح فرهنگسرا های خصوصی را مشارکت دادن بخش خصوصی و فعالین حوزۀ فرهنگی وهنری درتحقق سیاستهای فرهنگی ،ارتقاء قابلیت ها و توانمندیهای فردی وجمعی شهروندان وافزایش تعداد مراکز فرهنگی شهر تبریز به منظور سهولت در دسترسی به مراکز فرهنگی عنوان نمود.


حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به اهداف فرهنگسراهای خصوصی گفت:مشارکت فعال وموثر مردم در اداره امور فرهنگی در سطح محلات شهر تبریز، ایجاد بستر مناسب برای پذیرش مسئولیت وایفای نقش از سوی نخبگان، فرهیختگان والگوهای اندیشمند جامعه، پرورش و شکوفایی استعدادها ،گسترش و عمق بخشیدن به روحیه تعاون و مشارکت عمومی در زندگی محله وزیست محیطی و ارتقاءسطح مطلوبیت و جذابیت محیط زیست فرهنگی ،اجتماعی مبتنی برحیات طیبه انسانی از جمله مهمترین اهداف فرهنگسراهای خصوصی به شمار میروند.


حجت الاسلام احمد حمیدی ضمن تقدیر و تشکر از کمیسیون فرهنگی واجتماعی و اعضای محترم شورای اسلامی شهر در تصویب آیین نامه خانه های فرهنگ مشارکتی افزود: توسعه متعادل خانه های فرهنگ مشارکتی وواگذاری امور فرهنگی به بخش های مردمی،موجب تمرکز زدایی و کاهش هزینه های فعالیتهای زیر بنایی فرهنگ و آموزش های عمومی خواهد شد .
حجت الاسلام حمیدی گفت : از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگسراهای خصوصی می‌توان به برپایی دوره‌های مختلف آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، هنرهای خانگی، علوم قرآنی، هنرهای تجسمی، برگزاری نشست‌های علمی، ادبی، هنری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، موسیقی و... اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی (مذهبی و ملی)، با بهره‌گیری از استادان و مربیان مجرب اشاره کرد
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگسراهای خصوصی و واگذاری کار فرهنگی به علاقه‌مندان واجد شرایط فرصتی برای ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های فرهنگی است افزود: تعداد مراکز فرهنگی شهر کفاف نیازهای مردم را نمی‌دهد و از سویی نیازهای فرهنگی مردم بیش از توان شهرداری است و به همین دلیل تشکیل خانه‌های فرهنگ مشارکتی راهی برای جبران این کمبود است.
حمیدی در عین حال با تأکید بر لزوم اثربخشی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی اجتماعی تصریح کرد: تقویت زیرساخت های فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و ورزشی با هدف پاسخگویی موثر به نیازها و مطالبات شهر و شهروندان در رأس برنامه های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری قرار دارد.
حجت الاسلام احمد حمیدی ،عرصه فرهنگی و هنر و اجرای برنامه های مختلف در این عرصه را منوط به ارتقاء سطح سخت افزاری این حوزه دانست و گفت: نیاز فرهنگی شهر تبریز با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی خود فراتر از وضعیت موجود است و باید برای رسیدن به این مهم، بستر مناسب در این زمینه فراهم شود.
لازم به ذکر است: آیین نامه داخلی خانه های فرهنگ مشارکتی بعد از ابلاغ تهیه و آماده ارائه مجوزهای لازم است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار