سفیر استرالیا در ایران با تاکید بر این که همه کشورهای جامعه بین الملل به دنبال حفظ توافق هسته ای(برجام) هستند گفت: به دنبال توسعه روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی با ایران هستیم.
کد خبر: ۶۵۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱ 26 September 2018

به گزارش تابناک قم، «یان بیگز» روز سه شنبه در دیدار با استاندار قم، با اشاره به اقامت بیش از یک صد هزار ایرانی در استرالیا افزود: باید راهکارهای تحقق توسعه روابط اقتصادی با ایران اندیشیده شود.

وی با یادآوری مقاومت مردم ایران در برهه های مختلف تاریخ معاصر از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله تاکید کرد: مردم و جمهوری اسلامی ایران با فشارهای خارجی به سردمداری ایالات متحده به ویژه در بخش های اقتصادی مواجه هستند که جمعیت جوان ایران می تواند از این فشارهای اقتصادی نیز با موفقیت بیرون بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ایران به دلیل حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: دولت استرالیا نیز طی اطلاعیه ای این عملیات تروریستی را به طور رسمی محکوم نموده است.

یک تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز روز سی و یکم شهریورماه امسال در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به سوی مردم حمله کردند. در جریان این اقدام 25 تن از جمله چند غیر نظامی شهید و 60 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین چهار عامل این حادثه تروریستی هم کشته شدند.

وی همچنین با اشاره به چندین بازدید خود از ظرفیت های استان قم ابرازامیدواری کرد که بتوانیم در بخش های مختلف از جمله صنعت و تامین تجهیزات صنایع با این استان همکاری داشته باشیم.

آمریکایی ها از رفتارشان با ملت ایران پشیمان خواهند شد

استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به اجماع بین المللی برای حفظ برجام اظهار داشت: آمریکایی ها از رفتارشان با ملت ایران پشیمان خواهند شد.

سید مهدی صادقی، خروج یک طرفه آمریکا از برجام به عنوان یک توافقنامه بین المللی را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت ایران تحریم های یک جانبه چند دهه ای و جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و سردمداران آمریکا را نیز از کار خود پشیمان خواهند کرد.

توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا اردیبهشت ماه امسال خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.رژیم صهیونیستی، عربستان ، امارات و بحرین در اقدامی هماهنگ اولین کشورهایی بودند که از اقدام ترامپ حمایت نمودند.

وی همچنین ظرفیت های فرهنگی و مذهبی قم را یادآور شد و اظهار داشت: استان قم مذهبی ترین استان کشور بوده و در انقلاب اسلامی نقش موثر ایفا کرده است.

وی میزبانی سالانه از 3 میلیون زائر و گردشگر خارجی را از جمله ظرفیت های قم برشمرد و افزود: حدود 30 هزار تن از این گردشگران از کشور استرالیا به قم سفر می کنند.

صادقی، گردشگری و خدمات، صنعت و کشاورزی و سرمایه گذاری و اقتصاد را از جمله مزیت های این استان برشمرد و افزود: قم آماده جذب سرمایه گذاری خارجی و نیز افزایش مراودات فرهنگی و اقتصادی با کشور استرالیاست و در این زمینه همکاری های لازم انجام می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار