امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: دوران بزن و در رو تمام شده است و هر دشمنی بخواهد کوچکترین اقدامی انجام دهد با واکنش قاطع و سریع نیروهای مسلح روبه رو خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 05 October 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره)با اشاره به ابتکار عمل ایران در مقابل راهبرد استیصالی آمریکا اظهار کرد: نمایش اقتداری جمهوری اسلامی ایران منجر به مخابره اخبار خوش و تحولات اجتماعی در سطح کشور شده که فضای جامعه را متحول ساخته است.

وی، برگزاری رزمایش خدمت‌رسانی بسیج در قالب ۷ هزار و ۱۴ گروه خدمت‌رسان جهادی در قالب ساخت و تکمیل یک هزار و ۹۷۳ پروژه بهداشتی، آموزشی، کشاورزی فرهنگی را توان بی‌بدیل سازمان بسیج دانست و گفت: نقطه اوج رزمایش خدمت بسیج به مردم با حضور رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی بود.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه رهبر معظم انقلاب بدون تردید با صحبت‌هایشان راهگشا در جمع بسیجیان بوده‌اند، تاکید کرد: جان کلام ایشان در سخنرانی دیروز، عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و شکست‌ناپذیری ایران عزیز بود.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان بیان کرد: از بسیجیان عاشورایی و سپاه قهرمان عاشورا قدردانی می‌کنیم که آن اجتماع عظیم را با حضور قهرمانانه آذربایجان برگزار کرده و پاسخ محکم به یاوه‌گویی دشمنان اسلام دادند.

وی با اشاره به اینکه گرچه دشمنان و رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا تصویری مغرضانه از رزمایش ارائه دهند که مثلا فضای کشور فضای امنیتی است، گفت: باید آفرین به سپاه و بسیج گفت که دیروز پایه‌گذار رزمایش و نمایش اقتدار بودند.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج فرموده‌اند که بسیج برای جوانان شورآفرین و برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین باشد.

وی، توقف افزایش قیمت ارز و سکه را خبر خوشی دیگر در کشور دانست و گفت: امید است با برنامه‌ریزی و تدابیر تیم اقتصادی دولت شاهد کاهش بیشتر ارز و سکه باشیم تا آرامش در فضای کشور حکمفرما شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان، پاسخ قاطع و سریع موشکی سپاه پاسداران نسبت به عملیات گروهک‌های تروریستی اهواز را مورد اشاره قرار داد و گفت: این پاسخ نشان داد که ایران در رابطه با امنیت ملی هیچ‌گونه مماشاتی صورت نداده و همیشه واکنش سریع انجام خواهد داد چراکه بنابه تعبیر امام خامنه‌ای دیگر دوران بزن و در رو تمام شده است و هر دشمنی بخواهد کوچکترین اقدامی انجام دهد با واکنش قاطع و سریع نیروهای مسلح روبه‌رو خواهد شد.

وی در ادامه خبر خوش دیگر کشور را صدور رای دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران به اتفاق آراء را مطرح کرد و توضیح داد: پس از خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن مجدد تحریم‌ها، وزارت امور خارجه ایران طرح شکایت در دادگاه لاهه انجام داد و صدور قرار موقت لازم‌الاجرای آن نشان بارز دیگری در حقانیت ایران و غیرمشروح و ظالمانه بودن تحریم‌ها علیه مردم ایران را نشان داد.

آل‌هاشم اضافه کرد: البته این قرار صدور مهم نیست که آنها اجرا کنند یا نکنند و مهم حقانیت ایران در مجامع بین‌المللی بود که انجام گرفت.

وی تصریح کرد: اخیرا چندین کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند که در صدد ایجاد شبکه مالی مستقل هستند تا از آن طریق بانک‌های مرکزی اتحادیه اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا بایستد و این اتحادیه بتواند نقش مستقل از آمریکا را در نظام بین‌الملل داشته باشد که این هم می‌تواند حقانیت ملت ایران را ثابت کند.

گزارش فارس حاکی است، امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر ادامه داد: این سیستم قبل از تحریم‌های ۱۳ آبان علیه ایران راه‌اندازی خواهد شد که به تعبیر برخی کارشناسان و نظریه‌پردازان، دور جدید تلاش اروپایی نشان می‌دهد رفتار ایران در برابر سلطه‌گری یک درس بزرگی به کشورهای دیگر داد تا نقش مستقل خود را پیدا کنند.

وی متذکر شد: تعیین رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر عراق از بین گزینه‌های مطلوب جبهه مقاومت نشان داد تا دنیا ببینند که پول، قدرت و سیاست کشورهایی مانند آمریکا و عربستان نمی‌تواند کابینه و دولت عراق را تعیین کند.

آل‌هاشم اذعان داشت: بدون تردید این نوع اخبار خوب و تحولات مثبت که ناشی از اقتدار ایران است، نشان می‌دهد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جایگاه ابتکار عمل راهبردی قرار دارد و آمریکایی‌ها به هیاهو روی آورده‌اند ولی به لطف‌الهی پیروزی از آن جمهوری اسلامی خواهد بود.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها مشکلات کامیون‌داران را یادآور شد و گفت: بنده بارها گفته بودم که اگر به موقع مشکلات آنها حل نشود با مشکلات جدی‌تر روبه رو خواهیم شد.

وی خطاب به کامیون‌داران گفت: ضدانقلاب تلاش می‌کند تا این موضوع را بهانه برای ایجاد تنش در جامعه قرار دهد، از این‌رو نباید اجازه سوءاستفاده بدهید و افراد نفوذی در درون خود را که می‌خواهند فتنه کنند را شناسایی کرده و جلوی آنها را بگیرید.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان ادامه داد: قدردان کامیون‌دارانی هستیم که با توجه به وجود مشکلات بازهم بارگیری انجام داده و به مقصد رسانده و بهانه به دست دشمن ندادند.

وی افزود: نقش کامیون‌داران در همه عرصه‌ها پررنگ بوده است ولی الان ضد انقلاب به دنبال ایجاد نفوذ و اغتشاش هستند که البته دستگاه‌های انتظامی و قضای مسائل را کنترل می‌کنند.

آل‌هاشم ،در اعلام مناسبت‌های تقویمی به سالگرد شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام پس از واقعه عاشورا با شرایط سخت و اختناق، ۳۴ سال ماموریت هدایت شیعیان و مسلمان را بر عهده داشتند.

وی، آغاز هفته نیروی انتظامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: امنیت یکی از نیازهای اصلی جامعه بشری است و پلیس از جمله نهاد اصلی دخیل در ایجاد، حفظ و افزایش امنیت است.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ۱۳ هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز در دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس از نیروهای نیروی انتظامی بوده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مردم از صمیم قلب علاقه‌مند نیروی انتظامی است و ما قدردان آنها هستیم.

وی، خطاب به سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: بدانید مردم آذربایجان قدردان زحمات نیروی انتظامی در استان آذربایجان‌شرقی هستند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان در ادامه روز دامپزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کنترل بیماری‌های دام، طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یکی از وظایف این سازمان است که با تلاش‌های شبانه‌روز دامپزشکی در سطح استان و کنترل بیماری خدمات ارزشمندی انجام می‌دهند.

وی، روز روستا و عشایر در ۱۵ مهرماه را مطرح کرد و گفت: با وجود خدمات دولت در رابطه با امکانات زندگی و رفاهی، بهداشتی برای روستائیان، باید قدردان این قشر باشیم چراکه عشایر نقش بسیار ارزشمند در دوران دفاع مقدس و انقلاب داشته و در حال حاضر نیز تولیدهای بیشتر کشور از طریق آنها و به دست آنها انجام می‌گیرد.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک است پس فرصتی است تا به خود بیاییم و به کودکان توجه جدی داشته باشیم که البته هیچ کسی نمی‌تواند به اندازه پدر و مادر روی تربیت کودکان تاثیر داشته باشد به طوریکه روایت‌های مختلفی در رابطه با اینکه کودکان به واسطه صالح بودن پدر و مادر از انحرافات محفوظ می‌مانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار