خدابخش درجلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح کرد:
استاندار در این مورد اماری نیز ارائه داد و تصریح کرد که در ماحصل این نطارت ها توانسته ایم جلوی مصرف 51ملیون متر مکعب آب در حوضه در یاچه ارومیه و 256میلیون متر مکعب در سطح استان را را بگیریم.
کد خبر: ۶۶۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 11 October 2018

به گزارش تابناک تبریز، استاندار آذربایجان شرقی امروز در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:ستاد دریاچه ارومیه، یک ستاد ملی است و باید نگاه ملی به این دریاچه داشته باشیم.

خدابخش تصریح کرد:27راهکار در حوزه های مختلف توسط مشاورین و دانشگاه های کشور مطرح شده است که تعدادی از آنها وارد فاز اجرایی شده است.


وی ادامه داد: دانشگاه تبریز به عنوان ناظر و رصد کننده این طرحها بوده و باید این رصدها دقیق مورد بررسی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه: تراز دریاچه، امسال نسبت به سال قبل 1سانتی متر پایین امده است تصریح کرد: قبل از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه، هر سال نزدیک به 40سانتی متر کاهش داشته است . که خوشبختانه ستاد عملکرد مثبتی داشته است‌.

خدابخش در ادامه تاکید کرد: با وجود افزایش دما ،اقداماتی که انجام شده در جهت افزایش سطح دریاچه ارومیه با موفقیت انجام گرفته و در این مورد چند پروژه با اعتبار 724میلیارد تومان در زمینه احیای دریاچه ارومیه اجرایی شده که مینوان گفت این میزان 41درصد است اعتبارات تحصیص یافته است .

خدابخش ادامه داد:تصفیه فاضلاب شهر تبریز و پساب از پروژه های مهم انجام شده در زمینه احیای دریاچه است .

وی ادامه داد: انتقال از تصفیه خانه تا ارومیه نیز تز طریق لوله انجام میگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اهمیت نظارت بر مصرف آب بیان کرد: 23اکیپ گشت سازمان آب در این مدت: 367موتور غیر مجاز را جمع اوری، 343استخر غیر مجاز انسداد و 150حلقه چاخ غیر مجاز مسدود کرده اند.

خدابخش ادامه داد:نصب کنتور هوشمنداز یک طرف و تعادل بخشی از طرف دیگر برای احیای دریاچه ارومیه موضوع مهمی است .

استاندار در این مورد اماری نیز ارائه داد و تصریح کرد که در ماحصل این نطارت ها توانسته ایم جلوی مصرف 51ملیون متر مکعب آب در حوضه در یاچه ارومیه و 256میلیون متر مکعب در سطح استان را را بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان کرد: بستن چاه های غیر مجاز وظیفه ما بود که کاری بسیار سخت بود.چون بعضی روستاییان زندگی خود را وابسته به ان چاه میدانستند.
وی اضافه کرد :حفاری های غیر مجاز را با دستگاه رصد میکنند پس بایدبه صورت مجموعه منسجم تلاش خود را بکنیم زیرا موضوع دریاچه حیاتی است.

وی در ادامه افزود:سرعت کاهش شدید سطح اب دریاچه متوقف و اصلاح شده ولی این عملکرد نشان از مسیر درست احیای دریاچه ارمیه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار