یک روزنامه انگلیسی به نقل از یک شاهزاده فراری سعودی فاش کرد که از زمان ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، ۵ شاهزاده نیز ناپدید و شماری نیز بازداشت شدند.
کد خبر: ۶۶۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 12 October 2018

روزنامه انگلیسی «آی» در مقاله‌ای با عنوان «ناپدید شدن شاهزاده‌هایی بعد از سخن گفتن از ناپدید شدن روزنامه‌نگار»، فاش کرد که دست‌کم 5 شاهزاده سعودی طی هفته گذشته ناپدید شده‌اند و مکان اختفای‌شان نیز تاکنون معلوم نشده است.

روزنامه آی این خبر را به نقل از شاهزاده «خالد بن‌فرحان» که در تبعید خود خواسته در آلمان به‌سر می‌برد، اعلام کرد و تصریح کرد که این شاهزاده‌ها به دلیل سخن گفتن علیه موضوع ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ناپدید شده‌اند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از شاهزاده بن‌فرحان، افزود که مقام‌های حکومت ریاض همچنین 10 روز قبل از ربودن خاشقجی، برای ربودن وی نیز نقشه کشیدند. مقام‌های به خانواده این شاهزاده وعده میلیاردها دلار در ازای رفتن‌شان به قاهره و دیدار با مسئولان کنسولگری عربستان در پایتخت مصر را داده بودند.

شاهزاده بن‌فرحان گفت: «مقام‌های سعودی دست‌کم 30 بار با من تماس گرفتند.»

به گفته این شاهزاده، شماری از شاهزاده‌ها الان در زندان هستند. از پنج روز پیش پنج نفر از شاهزاده‌ها به دیدار «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه رفتند تا نگرانی‌شان را از آینده خاندان آل‌سعود ابراز کنند ولی آنها به دلیل اشاره به قضیه خاشقجی، بازداشت شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار