سفیر پیشین آمریکا در ریاض با اشاره به ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد سعودی آن را بدترین رویدادی خواند که پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر روابط آمریکا و عربستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 14 October 2018

رابرت جوردن، سفیر پیشین آمریکا در ریاض با اشاره به ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی و منتقد رژیم آل سعود در ترکیه، این رویداد را بدترین رویدادی خواند که پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ روابط آمریکا و عربستان سعودی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رابرت جوردن در گفتگو با شبکه‌ی تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت: «یک ماه پس از حوادث یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ برای انجام ماموریت خود وارد عربستان سعودی شدم. پرسشی که در آن زمان مطرح بود این بود که سعودی‌ها دوست هستند یا دشمن! فکر می‌کنم پرسشی مشابه هم اکنون در اذهان عمومی به وجود آمده و آن اینکه آیا رژیم آل سعود در سراشیبی سقوط به سوی استبداد و اقتدارگرایی، آدمکشی و یاغی گری قرار دارد؟ این پرسشی است خیلی جدی که هم اینک نیاز به پاسخ گویی دارد.»

جان برنان رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا - سیا نیز در پیامی توییتری از دولت این کشور خواست در واکنش به ترور احتمالی جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پاسخی محکم و کامل به ریاض بدهد.

این در حالی است که رسانه‌ها و مطبوعات وابسته به رژیم آل سعود در تلاش برای لاپوشانی این اقدام وحشیانه‌ی حکام سعودی، رسانه‌های گروهی دنیا را به دروغ پراکنی متهم و ادعا می‌کنند جمال خاشقجی با گروه تروریستی القاعده در ارتباط بوده و تهدید به شمار می‌آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :