مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردکان:
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردکان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور، چهارمین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در 15 روستای اردکان آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 14 October 2018

مسعود جدیدی گفت: چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی کشور با نظارت مرکز آمار ایران از روز گذشته آغازشده و تا ۲۱ آبان ماه در ۸۵۰۰ روستای منتخب که بیش از ۲۰ واحد مسکونی دارند ادامه دارد.

وی افزود: این طرح برای اولین بار در سال ۸۲ پس از تصویب در شورای عالی آمار کشور توسط بنیاد مسکن اجرا شد و با توجه به نیاز به اطلاعات جامع، دقیق و به هنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاهای کشور و به‌منظور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور مربوط به مسکن روستایی، برای به‌روزرسانی آمار و اطلاعات هر پنج سال یک‌بار تکرار می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردکان گفت: امسال چهارمین دوره این طرح انجام می‌شود که نتایج آن در قالب امور اطلاعات کشوری، استانی و شهرستانی منتشر خواهد شد. آمار و اطلاعاتی که از این طرح حاصل می‌شود به‌منظور شناخت ویژگی‌های مسکن در روستاهای کشور، روند تحولات آن در طول زمان و توسعه سیستم جامع اطلاعاتی مسکن روستایی کشور است که بنیاد مسکن قصد دارد یک پایگاه تخصصی از اطلاعات مسکن روستایی کشور تهیه کند.

وی اظهار داشت: تهیه و تدوین شاخص‌های مسکن روستایی، ارزیابی تغییرات هزینه احداث هر واحد مسکن روستایی و نقش تسهیلاتی که بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی اعطا می‌کند، تجزیه‌وتحلیل وضعیت روستاهای کشور ازنظر بافت مسکونی، نحوه گسترش بافت و الگوی استفاده از مصالح و امکانات مرتبط با مسکن روستایی به تفکیک هر استان و شهرستان از دیگر اهداف این طرح است.

جدیدی گفت: از سال ۸۴ و باهدف مقاوم‌سازی دو میلیون واحد مسکونی روستایی در سطح کشور طرحی ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن تهیه و اجراشده است که تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور مقاوم‌سازی شده است.

وی افزود: بر اساس هدف‌گذاری این طرح، مقاوم‌سازی دو میلیون واحد مسکونی روستایی دیگر در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد که با توجه به اهمیت این طرح، آمارگیری این دوره با دوره‌های قبل تفاوت‌هایی دارد و مقررشده است که در آمارگیری این دوره ۳۰ درصد از واحدهای مسکونی که آمارگیری می‌شود از واحدهایی باشد که از تسهیلات این طرح ویژه استفاده کرده‌اند تا بتوانیم مقایسه‌ای با سایر واحدهای مسکونی که از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند داشته باشیم.

این مقام مسئول گفت: در سطح شهرستان اردکان ۱۵ روستا برای اجرای این طرح انتخاب‌شده است که در بخش مرکزی شامل روستاهای ترک آباد، چاه افضل و در بخش عقدا شامل روستاهای زرجوع، شمس‌آباد، کمکوه، سرو علیا، ملکوه، هفتادر و مزرعه نو و در بخش خرانق نیز روستاهای چاه متک، توت، سنگرد، هامانه، خرانق و رباط پشت بادام است.

وی در پایان از اهالی این روستاها درخواست کرد که با مأمورین آمارگیری همکاری کامل داشته باشند و اطلاعات صحیح و دقیقی از وضعیت منزل مسکونی و روستای خود را در اختیار آمارگیران قرار دهند زیرا هرچه آمار و اطلاعات ما دقیق‌تر و صحیح‌تر باشد نتایج بهتر و ملموس‌تری را برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کارهای مربوط به مسکن روستایی و فعالیت عمرانی در سطح روستاها در اختیار مسئولین قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار