امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روز اربعین حسینی میعادگاه همه شیعیان جهان در کربلای معلی است و کاروان های عزادار با پای پیاده از جای جای این کره خاکی شکوه و عظمت مسلمانان را به رخ دنیا می کشند.
کد خبر: ۶۶۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷ 14 October 2018

 به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار یاوران اربعین با بیان اینکه زیارت سید‌الشهدا(ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به سختی انجام می‌شد و جان زائران در خطر بود گفت: اما با این وجود زائران با پای پیاده و عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و به پابوسی امام حسین(ع) در روز اربعین نائل می‌شدند.

امام جمعه تبریز افزود: پیاده‌روی مراجع و علما تا زمان صدام ادامه داشته است، اما از زمانی که او به ریاست جمهوری عراق رسید تا زمانیکه در سال ۱۳۸۱ شمسی سقوط کرد، وقفه‌ای در اجرای مراسم عزاداری با شکوه و پیاده‌روی‌های دسته جمعی ایجاد شد.

وی با اشاره به شهادت بعضی از زائران حسینی که با پای پیاده در زمان صدام به کربلا عزیمت میکردند، گفت: مردم عراق با سقوط صدام، بار دیگر عشق و علاقه وصف‌ناپذیر خود به امام حسین(ع) را طی این ۱۰ سال به جهانیان ثابت کرده‌اند که در کنار دیگر محبان و شیعیان اهل‌بیت از کشورهای ایران، لبنان، پاکستان، هند، لبنان، قطر، امارات، کویت، بحرین و دیگر کشورها مراسم اربعین حسینی را با شکوه‌تر از سالهای قبل اجرا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر اربعین نبود، بنی امیه موفق می‌شد یاد امام حسین و رشادت‌های اهل‌بیت علیهم السلام و یارانش را از خاطره بشریت آن روز و اعصار بعد محو کنند، گفت: با توجه به اهمیت یاد شده، حفاظت از این رویداد عظیم وظیفه همگانی و حفظ جایگاه آن در مقابله با انحراف‌ها و آسیب‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از این‌رو پیاده‌روی اربعین حسینی علیه السلام از نجف تا کربلا در سال‌های اخیر به فرهنگی جدانشدنی از سلوک شیعیان و آزادگان جهان تبدیل شده است و هر سال به سیل جمعیت عاشقان حسینی و کاروان های پیاده از پیر و جوان، زن و مرد افزوده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: از سوی دیگر، دشمن نیز در طول تاریخ برای خنثی‌سازی این مراسم عظیم، برنامه‌های مختلفی مانند تخریب، تهدید و تحریف را در دستور کار خود قرار داده است و به‌خصوص در سال‌های اخیر برای رسیدن به اهداف شوم خود به حربه‌ای خطرناک‌تر روی آورده و آن، ایجاد شبهه و تردید در اذهان و قلوب پاک درباره مراسم باشکوه اربعین حسینی است.

وی گفت : از این‌ رو وظیفه همه فرهیختگان و علمای جهان تشیع این است که با تمام توان به مقابله علمی با این حربه خطرناک برخیزند و با پاسخ‌های متقن و محکم به سؤالات و شبهات در مورد این حماسه و حادثه بی‌نظیر، راه هر گونه تردید افکنی را سد کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: موکب های خدمت رسان به زائران اربعین حسینی هم باید برای مقابله با جریان های انحرافی به امورات جاری از جمله پخش اذان به موقع، نماز جماعت اول وقت و دیگر مسائل پیرامونی توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین به فرهنگ تبدیل شده است، گفت: حماسه اربعین یک پدیده‌ای است که وقتی دنیای اسلام به آن حماسه احتیاج داشت ایجاد شد و پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی از منظر حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای گفت: معظم له میفرمایند ” شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشند، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست.

وی در پایان از زائران اربعین حسینی خواست در عزیمت به سرزمین کربلا و زیارت حرم مطهر سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان نائب الزیاره یکی از شهدا باشند و به نیت یکی از جوانان گلگون کفن که در راه اسلام، قرآن و ایران جانشان را فدا کردند به این سفر بروند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام ایران نژاد با ارائه گزارشی از نحوه اعزام زائران گفت: تمامی دستگاه های اجرائی استان آماده ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی هستند و ۲۰ موکب خدمت رسان از آذربایجان شرقی در مسیرهای زائران حسینی مستقر خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار