استاندار آذربایجان شرقی:
آخرین وضعیت پروژه‌های نیروگاهی و تولید برق استان در نشستی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور بررسی شد.
کد خبر: ۶۶۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ 17 October 2018

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به ضرورت تأمین برق مورد نیاز واحدهای در حال احداث صنعتی و تولیدی، گفت: در حال حاضر از نظر تولید و مصرف برق در استان سربه‌سر هستیم اما برای واحدهای در حال احداث کمبود برق داریم.

دکتر مجید خدابخش با اشاره به احداث نیروگاه حرارتی هریس، اظهار داشت: خوشبختانه تمام تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه تأمین شده و طبق وعده سرمایه‌گذاران، تا قبل از پیک بار سال بعد بخشی از آن راه‌اندازی خواهد شد.

وی در خصوص نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بناب و ارس نیز گفت: این نیروگاه‌ها جزو مطالبات مردم است که امیدواریم به زودی مشکلات آنها حل شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی نیز با بیان اینکه توان تولید برق کشور در حال حاضر 53 هزار مگاوات است، گفت: 25 واحد نیروگاهی قبل از پیک مصرف خرداد سال آینده وارد مدار می‌شود.

محسن طرزطلب با اعلام اینکه نیروگاه هریس باید تا قبل از پیک سال آینده وارد مدار شود، افزود: این نیروگاه مشکلاتی از جمله راه دسترسی و کمبود گاز دارد که با هماهنگی استان درصدد حل این مشکلات هستیم.

وی در خصوص نیروگاه سهند بناب که با اعتبار دولتی احداث می‌شود، اظهار داشت: این نیروگاه در کلاس اف و با ظرفیت تولید 450 مگاوات احداث و تا سال 1400 وارد مدار می‌شود.

طرزطلب در رابطه با احداث نیروگاه ارس نیز خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این طرح سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، ولی هنوز اسناد اعتباری آن تأمین نشده که باید به نحوی این مسأله را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار