رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ضرغامی: فتنه 88 فتنه خواص بود/آخوندی خواستار ورود مجلس به اظهار نظر کدخدایی شد/ماجرایی که خاتمی می‌خواست موسوی‌بجنوردی را ساکت کند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۶۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 19 October 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

زمان معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت اعلام کرده که وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد را برای کسب رأی اعتماد شنبه یا یکشنبه به مجلس معرفی می کند.اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اعلام کرده که شنبه یا یکشنبه هفته آینده وزرای پیشنهادی خود برای وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی خواهد کرد. وی افزود: من با رئیس مجلس هم که صحبت می کردم آقای لاریجانی عنوان کرد که ما انتظار داریم دولت شنبه یا یکشنبه هفته آینده وزرای پیشنهادی خود را برای وزارتخانه های کار و اقتصاد به مجلس معرفی کند.عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: اگر شنبه یا یکشنبه وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد به مجلس معرفی و اعلام وصول شود جلسه رأی اعتماد به آنها یک هفته بعد از اعلام وصول برگزار خواهد شد.

واکنش آشنا به بازداشت حسن عباسی

حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود به طور غیرمستقیم به حسن عباسی را داد. پیام تلگرامی حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور به شرح زیر است: ‏«جای سخنران، زندان نیست؛ ‏ولی کار سخنران هم بهتان نیست»

ضرغامی: فتنه 88 فتنه خواص بود

ضرغامی تصریح کرد: پس از عاشورای 88 بسیاری از دست‌های پشت پرده رو شد و فتنه 88 فتنه خواص بود و گستاخی‌های زیادی به امام و رهبری همچنین اعتقادات و مقدسات شد و مردم هم تا قبل از گستاخی فتنه‌گران در این روز بارها و بارها مدارا کردند، اما در روز 9 دی پاسخ کوبنده‌ای دادند و در مقابل بی‌حرمتی به مقدسات سکوت نکردند.

آخوندی خواستار ورود مجلس به اظهار نظر کدخدایی شد

وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مجلس به اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان در خصوص لایحه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شد.در نامه «عباس آخوندی» به لاریجانی آمده است: «اخیرا در جریان رسیدگی به لوایح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، سخنگوی شورای محترم نگهبان مطلبی را اعلام داشت که جای تأمل فراوان دارد.» «نحوه بیان سخنگوی این شورا این‌گونه بود که گویا هیات نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام جانشین مقام رهبری است، اختیارات ایشان را دارا و اقتدار لازم برای توقف لوایح مصوب را با وجود نظر دولت و مجلس و پس از اعلام عدم مغایرت آنها با شرع و قانون اساسی از شورای نگهان را دارد.»«در واقع با این اعلام رکن جدیدی در ارکان حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران فراتر از قانون اساسی تعریف شده است که مسبوق به سابقه نیست.» «از این رو مطلبی را به شرح پیوست تنظیم کردم که جهت استحضار تقدیم می‌گردد. البته با توجه به تاثیر مستقیم که موضوع بر حقوق عمومی دارد، آن را انتشار نیز داده‌ام.»

مسمومیت 13 دانشجوی دانشگاه کوثر بجنورد

مدیر حوزه ریاست دانشگاه کوثر بجنورد درباره مسمومیت جمعی از دانشجویان این دانشگاه گفت: شب گذشته برخی از دانشجویان دانشگاه کوثر دچار مسمومیت شده و به بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد مراجعه کردند. 13 نفر از دانشجویان این دانشگاه شب گذشته دچار مسمومیت شده و احتمال می‌رود این مسمومیت ناشی از تغییرات آب‌‌ و‌ هوا باشد چراکه اگر دلیل اصلی این مسمومیت فاسدبودن غذای سلف سرویس دانشگاه باشد تمام 1700 دانشجوی این دانشگاه دچار مسمومیت می‌شدند‌/ تسنیم

ماجرایی که خاتمی می‌خواست موسوی‌بجنوردی را ساکت کند

سیدکاظم موسوی‌بجنوردی، رئیس‌اسبق کتابخانه ملی می‌گوید:وقتی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شروع به کار کردم خطاب به خاتمی گفتم کتابخانه شارجه بیشتر از کتابخانه ملی ما کتاب دارد، خاتمی گفت بجنوردی دویست میلیون دلار می‌خواهد تا کتاب بخرد به او پنج میلیون دلار می‌دهیم و ساکتش می‌کنیم.افتخار می کنم به این آگاهی رسیدم از افکار تند دست بکشم و معقول و دموکرات شوم. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نان سوابق مبارزاتی ام را نخوردم و مسئولیتی قبول نکردم چون به کار علمی و فرهنگی علاقه مند بودم./ایرنا

دود آتش هورالعظیم دوباره به خوزستان آمد

مدیرکل هواشناسی خوزستان:صبح امروز به دلیل دود ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم دید افقی در بستان به 3000 متر کاهش یافت که احتمالا این پدیده فردا صبح در نوار غربی نیز وجود داشته باشد/ایسنا

کشاورز: حضور زنان در ورزشگاه‌ها را به معضل تبدیل نکنیم

بهمن کشاورز، حقوقدان و وکیل دادگستری در روزنامه اعتماد نوشت: در اصل 20 قانون اساسي آمده است: «همه افراد ملت اعم از زن و مرد يكسان در حمايت قانون‌قرار دارند و از همه حقوق انساني‌، سياسي‌، اقتصادي‌، اجتماعي و فرهنگي با رعايت موازين اسلام برخوردارند.»بنابراين اگر اشكال اين باشد كه به زعم بعضي آنچه در ورزشگاه‌ها مي‌گذرد با شؤون خانم‌هاي ايراني انطباق ندارد پاسخ اين خواهد بود كه شان زن ايراني فراتر و مقامش بالاتر از آن است كه با اين مسائل خدشه‌دار شود.وقتي خانم‌ها كه در جنگ خود را نشان دادند و در دانشگاه‌ها پيشتاز و پيشرو هستند به سرگرمي و تفريح در اين حد قانع هستند چرا بايد موضوعي را كه مساله محسوب نمي‌شود به معضلي پيچيده تبديل كنيم.

ابتکار: شکایتم از کریمی قدوسی را پیگیری می‌کنم

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با روزنامه ایران در پاسخ به اینکه شکایتش از کریمی قدوسی، نماینده مجلس به کجا رسیده است، گفت: این تنها شکایت من از کریمی قدوسی نیست، زیرا ایشان پیش از این هم توهین کرده و تهمت زده است، اما متأسفانه شکایت‌های ما به نتیجه خاصی در مجلس منتهی نمی‌شود.ابتکار با بیان اینکه این بار بسیار جدی از آقای لاریجانی خواستم تا این مسأله را پیگیری کند، اضافه کرد: مجلس حرمتی دارد و ما دلمان نمی خواهد با این عنوان از نماینده مجلس شکایت کنیم، اما وقتی این نماینده برای خود حرمتی قائل نیست و اتهامات بی پایه و اساس را وارد می‌کند و دروغ می‌گوید، علاوه بر مجلس به قوه قضائیه هم شکایت کردیم. معاون رئیس جمهوری ضمن ابراز امیدواری برای به ثمر رسیدن این شکایت‌ها، هدف از شکایت را این طور عنوان کرد: امیدوارم نتیجه این شکایت این باشد که اخلاق در جامعه جد‌ی‌تر گرفته شود و رقبای سیاسی از تهمت و تخریب برای رقابت با یکدیگر استفاده نکنند، زیرا این امر زیبنده جامعه اسلامی نیست و آسیب‌های زیادی به اخلاقیات جامعه وارد می‌کند. امیدوارم نتیجه این شکایت این باشد وگرنه کسی دوست ندارد کار به جایی برسد که به مرحله قضایی برسد.

احمد توکلی: این جملات از من نیست

احمد توکلی: اینجانب در سخنانم هرگز نگفتم که «۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی قدرت در اختیار عده‌ای بی‌سواد، پرو، پسرخاله، رفیق و همکلاسی بود» تصور می‌کردم با انتشار تکذیبیه و توضیحات در باره این خبر نادرست، خود نسبت به تصحیح خبر و اصلاع رسانی به مخاطبان اقدام نمایید.

فرستاد ویژه تاج به فیفا برای بقای او در فدراسیون!

این روزها تاج بیش از هر زمان دیگری فشار برای استعفا از ریاست فدراسیون را روی خود احساس می کند. او بازنشسته است و درصد جانبازی‌اش به حدی نمی رسد که بتواند تضمین کننده بقایش در فدراسیون فوتبال باشد. تاج اینقدر فکر کرد و فکر کرد تا اینکه توانست راه حل نهایی را برای بقای خود بر مسند ریاست فدراسیون را بیابد. از روز گذشته یکی از مسولان حقوقی فدراسیون فوتبال در سکوت عازم سوئیس شده تا بتواند در رایزنی با مسئولان فیفا، راه حل نهایی را پیدا کند. هیچکس از این سفر خبر نداشت چراکه فدراسیون علاقه ای نداشت این خبر رسانه‌ای شود تا مبادا حساسیت ها به ویژه حساسیت وزارت ورزش را در پی داشته باشد. هدف اصلی فرستاده تاج در دیدار با مسئولان فیفا این است که بندی را برای بقای تاج در فدراسیون با وجود بازنشسته بودن تصویب کنند. البته این مسئله حقوقی است و به طور قطع افراد حقوقی بیشتر در این باره می توانند توضیح دهند. اطلاعات تکمیلی تر در روزهای آینده منتشر خواهد شد./خبرآنلاین

به امید موفقیت نماینده «نیمه لخت» ایران در آسیا

کامبیز دیرباز، بازیگر سینما و تلویزیون در یک پست اینستاگرامی، به شوخی، برای پرسپولیس آرزویی جالب کرده است. او نوشته است: «به امید موفقیت نماینده «نیمه لخت» جمهوری اسلامی ایران در بازی نیمه نهایی آسیا…»

وزارت علوم هم جعلی بودن مدرک هاشمی را تایید کرد

در پی اداعای عباس اخوندی درباره ندرک سید مهدی هاشمی این بار وزارت تحقیقات، فناوری و علوم هم جعلی بودن مدارک تحصیلی مهدی هاشمی را تایید کرده و در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که؛ طبق بررسی‌های به عمل آمده در حوزه معاونت آموزشی وزارت متبوع و همچنین نامه مدیرکل امور آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) مدرک تحصیلی دوره کارشناسی نامبرده مورد تایید نیست و بالطبع ادامه تحصیل ایشان در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی که مهم‌ترین شرط آن داشتن مدرک دوره تحصیلی پایین‌تر است، محقق نبوده و جای اشکال دارد. همچنین تحصیل نامبرده در دوره دکتری که مهر ماه سال تحصیلی ۹۱-۹۲ شروع و در تاریخ ۷/۱۱/۹۲ به اتمام رسیده هم به لحاظ مقررات آموزشی دوره‌های تحصیلات تکمیلی و هم به لحاظ محل تحصیلی نامرده (پژوهشگاه منحله شاخص پروژه) که بدون مجوز شورای گسترش آموزش عالی انجام شده غیرقانونی است. لذا مدارک تحصیلی ارائه شده در مورد نامبرده از اعتبار لازم برخوردار نیست.

وقتی زنان را به ورزشگاه راه می‌دهند باید غیرت دینی ما بجوشد

حجت‌الاسلام عبداله حاج صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در برخی مواقع باید غیرت دینی ما جوشانده شود، گفت: در مرحله نخست بانوان را وارد استادیوم ورزشی کردند تا بازی‌های جام جهانی مشاهده کنند، اکنون اجازه مشاهده بازی‌های زنده فوتبال را به بانوان در استادیوم‌ها می‌دهند و احتمالا در آینده بانوان و آقایان به صورت مختلط بازی‌های فوتبال را در استادیوم مشاهده خواهند کرد و باید در این جور مواقع غیرت دینی ما بجوشد و اجازه این کار‌ها را به برخی افراد ندهیم. حجت‌الاسلام حاج صادقی گفت: مراقب باشید اجازه ندهید غیرت دینی شما در مقابل انقلاب زدایی جامعه خاموش شود.

مسئولیت جدید آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان

جلسه کمیسیون‌های «تحقیق» و «اصول 107 و 109 قانون اساسی» مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شد. در این جلسات رؤسای این دو کمیسیون با رأی اعضاء برای مدت 2 سال انتخاب شدند. بر این اساس، آیت‌الله احمد جنتی به ریاست کمیسیون «تحقیق» و آیت‌الله مرتضی مقتدایی به عنوان رئیس کمیسیون «اصول 107 و 109قانون اساسی» انتخاب شدند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، هر کمیسیون این مجلس، دارای یک رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی و یک مخبر است که از میان اعضا با رأی مخفی برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است

ادامه اعتراض به 'شوخی' سناتور گراهام درباره تبار ایرانی

لیندزی گراهام، سناتور جمهموری خواه، در یکی از برنامه های شبکه "فاکس نیوز" به نام "فاکس و دوستان" درحالی که با حالتی شوخ طبعانه می خندید گفته بود که "اسفناک" خواهد بود اگر آزمایش های دی ان ای نشان دهد اصل و نسب او ایرانی است. از جمله جمال عبدی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا این اظهارات را "زننده" خواند. امید کردستانی، رئیس اجرایی توئیتر که در ایران متولد شده، نوشت که سناتور گراهام "باید عذرخواهی کند." او در توئیتی از این سناتور خواست "لطفا از این پس در حفظ بهترین ارزش های کشور بزرگ ما (آمریکا) و نهادهای آن بکوشید."/بی بی سی

کارگران به جای دستمزد، "نوشابه" می‌گیرند!

حمید خیرخواه دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان در رابطه با مشکلات این روزهای شرکت زمزم گرگان، گفت: شرکت زمزم گرگان که زمانی بازار فروش بسیار گسترده‌ای در سطح استان‌های شمالی کشور (مازندران، گلستان، سمنان و بخشی از خراسان شمالی) و یک شبکه بسیار قوی توزیع متشکل از ۵۰ ماشین داشت، اکنون بازارش را به برندهای جدیدی از قبیل میراندا، کوکاکولا، پپسی و... باخته است. باتوجه به کاهش سرمایه در گردش شرکت، مشکلاتی نظیر معوقات مزدی برای کارگران پیش می‌آید. به‌علاوه، مدتی است وضع به صورتی درآمده که کارگرانی که بازنشسته می‌شوند به‌جای سنواتشان، معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند/ ایلنا

بن سلمان سرنوشت شوم خود را برای کشورش رقم خواهد زد

هفته نامه انگلیسی اکونومیست روز چهارشنبه در تحلیلی نوشت: 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی مردی که مدعی بود می خواهد 'عربستانی جدیدی' خلق کند، همچون بسیاری از خودکامگان عرب قبل از خود، همان سرنوشت خود را برای کشورش رقم خواهد زد. 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در ریاض با بن سلمان دیدار و با او خوش و بش کرد اما به ماجرای ناپدید شدن ' جمال خاشقچی' روزنامه نگار عربستانی هیچ اشاره ای نکردند. اصل موضوع این است که هر دو دولت آمریکا و عربستان می خواهند که به این موضوع اصلا پرداخته نشود./ایسنا

توقف درج مهر ویزای ایران در پاسپورت گردشگران اروپایی

رئیس انجمن دفاتر مسافرتی ایران گفت: باتوجه به اینکه برخی از کشورهای اروپایی دغدغه درج نشدن مهر ویزای ایران در پاسپورتشان را داشتند، این موضوع برای آنها عملیاتی شد. تحریم‌ها این نگرانی را برای برخی ایجاد کرده‌اند که خوردن مهر ایران در پاسپورت‌ها برای سفرهایشان به آمریکا دردسرساز خواهد شد. گردشگرانی که قصد سفر به ایران را دارند همیشه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند. به همین دلیل تاثیر مهر نزدن در پاسپورت در افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران چند ماه طول خواهد کشید/ ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار