عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فتنه ۸۸، فتنه خواص بود، گفت: پس از عاشورای ۸۸ بسیاری از دست‌های پشت پرده رو شد.
کد خبر: ۶۶۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 19 October 2018

  سیدعزت‌الله ضرغامی در سلسله همایش‌های کارنامه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی که با محوریت بررسی آسیب‌ها و مشکلات پیش‌رو برگزار شد، اظهار داشت: ما نیاز داریم که بدون تعارف گفتگو و اندیشه‌ورزی و آزاداندیشی‌ای که مورد تاکید و سفارش مقام معظم رهبری بوده را داشته باشیم، چیزی که تاکنون دیده نشده و راه حل مشکلات در گفتگو‌های دو و چندطرفه آزاداندیشانه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما تنها وحدت شب انتخاباتی نمی‌خواهیم، گفت: وحدت را در همه شرایط می‌خواهیم و وحدت را نباید تنها معطوف به ایام خاص همچون تحریم، انتخابات، مقابله با دشمنان و ... بکنیم و باید با همین گفتگو‌ها پایه‌های دینی و اعتقادی مردم را تقویت کنیم و بسیاری از آثار ماندگار شیعه در طول تاریخ پاسخ درست و منطقی به شبهات موجود بوده است و من خودم معتقد به گفتگو‌های منصفانه، عادلانه و هدفمند دو و چندطرفه هستم.

وی تاکید کرد: بار‌ها به مسئولان قضایی گفته‌ام اگر اسلامی و دینی عمل نمی‌کنیم باید علتش را شناسایی کنید و ما کمتر از غربی‌ها که همان شیوه‌های غلط را به درستی اجرا می‌کنند نیستیم و باید مطابق شیوه اسلامی و دینی عمل کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آسیب در موجود زنده است و موجود مرده آسیبی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی آسیب‌شناسی داشته باشیم باید آسیب شناسی درستی داشته باشیم باید در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی یک برنامه و هدفگذاری ۵۰ ساله را براساس توامندی‌هایمان و همچنین خواسته مقام معظم رهبری داشته باشیم.

ضرغامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: ما داشته‌ها و منابع زیادی داریم، اما متاسفانه عقب‌ماندگی‌های زیادی هم داریم و از داشته‌ها و منابعمان به خوبی استفاده نکردیم و غرق در نداشته‌ها شدیم و دست و نگاهمان به سوی کشور‌هایی است که نه تنها دوست ما نیستند، بلکه دشمن ما هستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه ما در شرایط ذهنی دچار بحران و در شرایط عینی درگیر برخی از چالش‌های جدی هستیم، بیان کرد: راه حل مواجهه با مشکلات هم در دو بخش است که بخش نخست آن تغییر شرایط ذهنی جامعه و ایجاد احساس امنیت و امید و بخش دوم آن اصلاح شرایط عینی با تمرکز بر حل مشکلات اولویت‌دار بوده است و در این راستا مهمترین وظیفه نیرو‌های انقلابی تبیین همدلانه و مطالبه هوشمندانه است و مقام معظم رهبری فرمودند: هرکس که خیر و صلاح مردم را بخواهد خودی و هرکس که نخواهد بی‌خودی است.

ضرغامی تصریح کرد: پس از عاشورای ۸۸ بسیاری از دست‌های پشت پرده رو شد و فتنه ۸۸ فتنه خواص بود و گستاخی‌های زیادی به امام و رهبری همچنین اعتقادات و مقدسات شد و مردم هم تا قبل از گستاخی فتنه‌گران در این روز بار‌ها و بار‌ها مدارا کردند، اما در روز ۹ دی پاسخ کوبنده‌ای دادند و در مقابل بی‌حرمتی به مقدسات سکوت نکردند.تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار