استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رویکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه، رویکرد عمرانی است، گفت: ۹۰ درصد اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در حوزه فنی و عمرانی هزینه می‌شود ولی باید حوزه فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 20 October 2018

مجید خدابخش در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه باید دلایل اصلی روند خشک شدن را بررسی کرده و بر اساس وزن هر موضوع مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در سه سال اخیر کارهای خوبی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه انجام شده اما این مقدار کافی نیست.

وی ، کارهای جزیره‌ای برای احیای دریاچه ارومیه را بی‌نتیجه خواند و گفت: همه 27 راهکار موجود برای احیا باید با هم پیش بروند و توجه به یک راهکار و بی توجهی به بقیه، نتیجه مناسبی را دربرنخواهد داشت.

خدابخش در ادامه، با تاکید بر اینکه به سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کاری دریاچه ارومیه باید اعتماد کرد، ابراز داشت: آئین‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) یکی از موفق‌ترین نمونه‌ کارهای مردمی است که اگر این کار به دولت سپرده می‌شد، چه هزینه‌های سرسام‌آوری به بار می‌آمد و نهایتاً نیز نتیجه مطلوب گرفته نمی‌شد.

وی، تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در موضوع احیای دریاچه ارومیه را مهم ارزیابی کرد و گفت: با تقویت این سازمان‌ها می‌توانیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار حوزه عمرانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در این نشست، اعضای سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با احیای دریاچه ارومیه به بیان نظرات خود در زمینه موضوعات فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه پرداختند.

اعضای سمن‌ها کاهش دیدگاه دولتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه، اعتماد به مردم و فرهنگسازی اصلاح الگوی کشت را از مهمترین مسایل مرتبط با احیای دریاچه دانسته و خواستار اصلاح نگاه عمده ستاد احیا از حوزه عمرانی به اجتماعی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار