نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌‌شرقی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌‌شرقی: نمایشگاه کتاب بسترساز رشد فرهنگی جامعه است نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، برگزاری نمایشگاه کتاب را برای بسترسازی رشد فرهنگی در جامعه ضروری عنوان کرد.
کد خبر: ۶۷۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 20 October 2018

حجت الاسلام و المسلمین "سیدمحمدعلی آل هاشم" در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند باعث بسترسازی برای ارتقای فرهنگ مطالعه شود و شایسته است که پس از برگزاری این نمایشگاه نیز نسبت به ایجاد هر چه بیشتر مراکز کتابخوانی اهتمام ویژه‌ای انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ محسوب می شود، افزود: مقام معظم رهبری به انس با کتاب در میان تمام اقشار جامعه، به ویژه جوانان تاکید ویژه‌ای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: کتاب مهم‌ترین عامل صیانت و پاسداری از اندیشه‌های دانشمندان است.

وی تصریح کرد: اهمیت کتاب در دین مبین اسلام به حدی است که معجزه پیامبر اسلام از نوع کتاب است و اولین آیات قرآنی که به پیامبر وحی شده، با محوریت خواندن بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: خداوند در قرآن به قلم و آنچه که می‌نویسد، قسم یاد کرده و در روایات اسلامی نیز به تاثیر کتاب و کتابخوانی برای حفظ و انتقال ذخایر فرهنگی تاکید شده است.
وی در پایان گفت: بررسی آماری محتوای قرآن نشان می‌دهد که به واژه کتاب ٢٥٥ بار، واژه علم ٥٨٢ بار، واژه قلم ٢ بار و واژه اقرا ٣ بار تاکید شده است و به همین دلیل مطالعه، کتابخوانی و تحصیل علم از فرائض دین مبین اسلام به شمار می رود.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهر لغایت ٤ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار