نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اینکه از تبریز ۲۰۱۸ انتقاد شده صحیح است چراکه دولت کم لطفی کرد و اعتبار در زمان مناسب نداد.
کد خبر: ۶۷۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 26 October 2018

شهاب‌الدین بی‌مقدار امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: مدافعان حرم و جبهه مقاومت با شکست داعش در حقیقت آمریکا را شکست دادند و این باعث عصبانیت آمریکا شد و در نهایت از برجام خارج شد و این خروج به نفع ایران بود.

وی با بیان اینکه برخی‌ معتقدند که برجام به چه دردی می‌خورد، گفت: تا حدودی می‌شود اذعان کرد و دوستان معتقدند که اگر برجام امضا نمی‌شد الان آمریکا از طریق سازمان ملل فشارهای زیادی را علیه ایران وارد می‌کرد ولی با امضا برجام همه حقانیت ایران را متوجه شدند، هر چند تحریم از ابتدای انقلاب بوده و خللی در عزم مردم ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: برخی مدفعان برجام اعتقاد دارند اگر برجام نبود الان ایران در محاصره تحریم بود ولی با خروج یک طرفه آمریکا از برجام، اروپا به فکر ایجاد سیستم دیگر معاملاتی با ایران است و حتی هند و چین آماده خریداری نفت از ایران هستند که تا حدودی درست است.

وی بیان کرد: البته بخشی از مشکلات ایران داخلی بوده و در این برهه نباید همدیگر را مورد اتهام قرار دهیم چراکه این ملت به صورت یکپارچه در دوران هشت سال دفاع مقدس همدل بوده و حرکت کردند و همین ها پیروزی را رقم زد.

بی‌مقدار افزود: لشکر عاشورا در دوران هشت سال دفاع از این خطه بود که شهدا، جانبازان و اسرای زیادی را برای دفاع از وحدت ایران تقدیم کرد.

وی با ابراز تاسف در خصوص جلوگیری از صادرات گفت: این باعث شد که ۵۰ درصد تولیدات کمتر شود و بنده در این رابطه به سران قوه نامه نوشته‌ام تا رسیدگی کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده در این نامه خواستار اجرای قانون مصوب صادرات و واردات بودم چراکه در شهریور میزان صادرات ۱۰۳ میلیون دلار بود که در مهرماه این رقم ۴۳ میلیون دلار کمتر شده و این یعنی با ادامه روند در سیستم «نیما» توانایی تامین ارز را نخواهیم داشت.

وی ابراز کرد: از مدیران استان به خصوص مدیران بانک‌ها و مدیران درگیر در مسائل اقتصادی درخواست داریم با توجه به گرانی مواد اولیه، به فکر تولیدکنندگان باشند و نسبت به آنها ملاحظات زیادی داشته باشند.

بی‌مقدار خاطرنشان کرد: مسوولان باید نه تنها جلوی افراد متخلف در رابطه با ایجاد گرانی را بگیرند بلکه راهبردهای مناسب برای خروج از مشکلات را باید ایجاد کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: البته باید به استان‌ها نیز اختیارات زیادی داده شود تا بتوانیم کاری کنیم.

بی‌مقدار با بیان اینکه کارهایی از قبیل رانت‌خواری و استخدام به صورت پارت بازی باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود، گفت: وظیفه نمایندگان نظارت بر اجرای قوانین و رسیدگی به پروژه‌هاست که باید به این اعتمادسازی مردم نسبت به مسوولان کمک کنیم.

وی متذکر شد: از طریق قانون پولشویی از ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری شده و مقدار زیادی مواد مخدر از طریق اجرای این قانون ثبت و ضبط شده است ولی باید قبول کنیم که وقتی شفافیت نیست رانت و سوءاستفاده ایجاد می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراکسیون قطعه‌سازی در مجلس، گفت: در این صنعت افراد زیادی مشغول به کار هستند، از این‌رو باید حمایت‌های لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه بنده نایب رئیس فراکسیون احیای دریاچه ارومیه نیز می‌باشم، تصریح کرد: اگر دریاچه ارومیه را احیا نکنیم، طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته نزدیک به ۱۴ میلیون نفر تحت تاثیر گرد و غبار نمکی قرار خواهند گرفت که در این راستا پروژه خاتم‌الانبیا از جمله پروژه‌های مناسب برای انتقال آب به دریاچه ارومیه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: با کمال تاسف نه تنها در زمینه احیای دریاچه ارومیه صرفه‌جویی آب انجام نگرفته بلکه متاسفانه ۲۰ هزار هکتار باغات آبی در اطراف دریاچه ایجاد شده است.

بی‌مقدار با تاکید به اینکه جهت احیای دریاچه ارومیه باید صرفه‌جویی در آب انجام گیرد، گفت: برخی دوستان طرح ایجاد صندوق حمایت از دریاچه ارومیه را داده‌اند که از جمله کارهای موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: البته شهرک انرژی خورشیدی در اطراف دریاچه ارومیه ایجاد شده که از آن طریق می‌توان اشتغال‌زایی برای روستائیان فراهم آورد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پروژه‌هایی از قبیل اتوبان تبریز- سهند- بازرگان، بزرگراه تبریز- اهر و پروژه‌های آبی از قبیل انتقال ارس به تبریز و دشت شبستر از جمله دیگر مطالبات نمایندگان استان در مجلس است.

وی ابراز کرد: به دفتر بنده متولدان ۶۰ تا ۷۰ مراجعه کرده و درخواست کار می‌کنند و ما همیشه شرمنده آنها هستیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به بی‌توجهی در رابطه با گردشگری در تبریرتصریح کرد: به برکت تبریز ۲۰۱۸ در سطح استان ۱۲۰ بوم‌گردی ثبت شده است و اصلا در رابطه با گردشگری نیازی به مصالح و کارهای عمرانی نیست بلکه ظرفیت استان به قدری زیباست که می‌توان گردشگری را توسعه بخشید.

بی‌مقدار بیان کرد: اینکه از تبریز ۲۰۱۸ انتقاد شده، صحیح است چراکه دولت کم‌لطفی کرد و اعتبار در زمان مناسب نداد ولی برنامه‌های زیادی از جمله تولید زعفران به صورت هوایی،نجات مراتع و غیره انجام شده است که از لحاظ جذب گردشگر و صادرات اهمیت زیادی دارد.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :