کد خبر: ۶۷۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 02 November 2018

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از پیشنهاد چینی‌ها برای تولید دارو در این منطقه با هدف توزیع و مصرف در کشورهای مسلمان با برند حلال خبر داد.

 عبدالرحیم کردی با اشاره به درخواست چینی‌ها مبنی بر فعالیت در منطقه آزاد چابهار به منظور تولید دارو برای مصرف در کشورهای مسلمان و منطقه‌ با برند حلال، اظهار کرد: چینی‌ها پیشنهادی را در ارتباط با تولید دارو به جهت عرضه به کشورهای منطقه‌ای و اسلامی ارائه کرده‌اند که این پیشنهاد در دست بررسی است و یکی از موضوعاتی است که می‌تواند زمینه‌ همکاری‌های مناسبی را فراهم کند. در عین حال باید بدانیم که چینی‌ها در زمینه تولید دارو موفق هستند و بازارهای مناسبی نیز دارند.

وی ادامه داد: چینی‌ها درخواست کرده‌اند که زمینه برای فعالیت آنها جهت تولید دارو به منظور عرضه در کشورهای مسلمان و منطقه‌ای با برند حلال، در منطقه آزاد چابهار فرآهم شود تا با توجه به ملاحظاتی که مسلمانان در مسائل مختلف از جمله مصارف دارویی دارند، بتوانند داروی با برند حلال را در ایران و در منطقه آزاد چابهار تولید کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که از پیشنهاد چینی‌ها در این رابطه استقبال کرده‌ایم، گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته آنها علاوه بر این‌که می‌توانند با داروسازان داخلی به صورت مشترک فعالیت خود را انجام دهند، خواهند توانست به صورت مستقیم در این رابطه سرمایه‌گذاری کنند و امکانات لازم جهت تولید دارو با مشخصات مذکور در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، ایجاد زون (منطقه) تخصصی تجهیزات پزشکی و صنایع دارویی یکی از برنامه‌های مدنظر در منطقه آزاد چابهار بوده که به نظر می‌رسد با توجه به پیشنهاد ارائه شده از سوی چینی‌ها جهت تولید دارو برای مصرف در کشورهای مسلمان و منطقه‌ای با برند حلال، بتوان این اتفاق را سرآغاز فصلی جدید در راستای ایجاد این زون تلقی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار