امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه عملیات روانی آمریکا جهت به هراس انداختن جامعه ایرانی در حالی انجام یافته است که با قاطعیت می‌توان گفت دولت آمریکا اعمال مجدد بخش مهم تحریم‌ها را از قبل ۱۳ آبان انجام داده، گفت: مطرح شدن ۱۳ آبان یک عملیات جنگ روانی بوده و شاید تحریم‌های جزیی انجام گیرد. چراکه تحریم‌های سنگین از خیلی وقت پیش اعمال شده است.
کد خبر: ۶۷۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 02 November 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به زمزمه تحریم‌ها با چاشنی جنگ روانی، اظهار کرد: دولت آمریکا وقتی نتیجه‌ای از خروج خود از برجام نگرفته، در آستانه قرارگیری ۱۳ آبان و احتمال عدم موفقیت در به صفر رساندن فروش نفت ایران، روی به جنگ روانی رسانه‌ای آورده است تا از این طریق به ایران فشار آرود، از این‌رو همه باید مراقب این جنگ روانی باشند.

وی با بیان اینکه عملیات روانی آمریکا جهت به هراس انداختن جامعه ایرانی در حالی انجام یافته است که با قاطعیت می‌توان گفت دولت آمریکا، اعمال مجدد بخش مهم تحریم‌ها را از قبل ۱۳ آبان انجام داده است، تصریح کرد: مطرح شدن ۱۳ آبان یک عملیات جنگ روانی بوده و شاید تحریم‌های جزیی انجام گیرد چراکه تحریم‌های سنگین از خیلی وقت پیش اعمال شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به راهکارهای مقابله با جنگ روانی غرب در این مقطع زمانی گفت: مغلوب نشدن در جنگ روانی دشمن و مطالبه اقدامات اصولی و مبتنی بر اقتصاد از دولتمردان و ترویج اقدامات مثبت دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها از جمله راهکارهاست.

وزرای جدید به فکر مردم و بازار باشند/هنوز مشکل بازار و بحث مالیات ارزش افزوده حل نشده است

وی ادامه داد: البته بنده در هفته‌های گذشته گلایه از بلاتکلیفی وزارت‌های اقتصادی داشتم که این موضوع در هفته گذشته حل شد و وزارتخانه اقتصادی کشور از جمله اقتصاد و دارایی، کار، رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت انتخاب شدند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به دیدار شب گذشته خود با وزیر صمت در تبریز، تصریح کرد: بنده ضمن آرزوی موفقیت به تمام وزرا، درخواست کردم که امیدواریم وزرای جدید به فکر مردم و بازار باشند چراکه هنوز مشکل بازار و بحث مالیات ارزش افزوده حل نشده است.

وی ادامه داد: امید است تا با تلاش نمایندگان مجلس، نگرانی که در کارخانه‌ها توسط این کارگران زحمت‌کش اداره می‌شود، حل شود که وزرای جدید نیز باید برای جامعه کارگری تلاش کنند و یقین بدانند که این تحریم‌ها به حول و قوه الهی اثری نخواهد داشت.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: البته خود دولت آمریکا اخیرا اعلام کرده که آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت را به صورت صددرصد از ایران بگیرد و یا به صفر برساند و حتی دیشب نام هفت کشور را اعلام کرد که می‌توانند از ایران نفت بخرند و این نشان از عقب‌نشینی آنها دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان ماه گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، سه نکته دارد به طوریکه ۱۳ آبان‌ماه سال ۴۳ وقتی رژیم وابسته به پهلوی امام راحل را پس از سخنرانی معروف و افشاگری علیه رژیم پهلوی بلافاصله به ترکیه تبعید کرد و این واقعه نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب شد که ایشان طی ۱۴ سال تبعید مبانی حکومت اسلامی و نظام ولایت فقیه تاریخ فقه را پایه‌گذاری کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگه ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷، روزی بود که رژیم ستم‌شاهی دانش‌آموزان معترض با گلوله مورد هدف قرار داد و یک‌سال بعد در ۱۳ آبان سال ۵۸ که نماد شکستن هیمنه کاغدی دشمن بود و استکبار علنا شکست خورد، دانشجویان انقلابی در اقدام خودجوش، لانه جاسوسی و مرکز فتنه‌آفرین را تسخیر کردند که بنابه فرمایش امام راحل این انقلاب دوم بود.

آل‌هاشم متذکر شد: ۱۳ آبان امسال نیز اهمیت زیادی دارد، چراکه آمریکا پس از خروج از برجام، اعلام کرده بود که در دو مرحله اعمال تحریم خواهد کرد که این شیوه عمل دولت آمریکا، غیر از ایجاد جنگ روانی کار دیگری نیست.

وی تاکید کرد: در یوم‌الله ۱۳ آبان ماه امسال نیز خروش مردم و دانش‌آموزان علیه آمریکا تکرار خواهد شد و دوباره فریاد مرگ بر آمریکا به صدا درخواهد آمد.

امام جمعه تبریز، توطئه جدید و تبلیغاتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در راستای اجرای تعهدات نیم بند اتحادیه اروپا برای حفظ برجام، صهیونیست با تکیه به موضوع قدیمی و نخ‌نما، ایران را به سوءقصد به یکی از مخالفان نظام در کشور متهم کرده و تلاش کرده فضای سیاسی را علیه ایران متشنج سازد.

وی ادامه داد: قضیه این ادعا از این قرار است که بنا به ادعای پلیس دانمارک یک تبعه کشور نروژ با اصالت ایرانی عملیات علیه یکی از سران گروهک الاهوازیه چیده بود که بدون هیج توضیحی و دادگاه و بررسی اسناد، کشور دانمارک سفیر خود از ایران را فراخوانده و خواسته‌اند تا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال شود که در این میان وزیر خارجه آمریکا نیز به سرعت وارد میدان شده و از این اقدام حمایت کرده و ادعاهای کاذب خود را مجددا تکرار می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: روشن است که این رویداد، توطئه‌ای از پیش تعیین شده بوده که همه را وامی‌دارد تا به هشدارهای رهبر معظم انقلاب برای عدم اعتماد به طرف‌های خارجی دقت کرد و هوشیاری در برابر طراحی‌ها آنها به خرج داد.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد تا ساز و کارهای نیم‌بند اتحادیه اروپایی را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا بی‌اثر کند، از این‌رو مسوولان باید با هوشیاری بیشتر شرایط را مدیریت کنند که البته این توطئه‌ها همانند مسائل قبلی خنثی شده و روسیاهی دیگر برای دشمنان نظام اسلامی باقی خواهد گذاشت.

به گزارش فارس، در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به چالش‌های محیط زیستی گفت: آلودگی هوای ناشی از فعالیت‌های تولیدی که در اکثر شهرهای کشور ملموس بوده و سهم عمده‌ای در آلودگی هوا دارد، باعث آلودگی زیاد در شهرها می‌شود.

ضرورت توجه به نگرانی مردم کوجووار و مایان در رابطه با آلودگی این منطقه

وی ادامه داد: این آلودگی‌ها عمدتا ناشی از کارخانه‌ها و واحدهای بزرگ می‌باشد و امیدواریم مسوولان این بخش‌ها با همکاری محیط زیست نهایت تلاش خود را انجام داده و با قراردادن فیلترهای مناسب و استفاده از تکنولوژی جلوی این آلودگی را بگیرند.

آل‌هاشم متذکر شد: مردم زیادی از منطقه کوجووار و مایان با بنده تماس گرفته و نگرانی خود از آلودگی این منطقه را ابراز می‌دارند.

وی با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته، به هفته پدافند غیرعامل اشاره و بیان داشت: در مقابل شیوه‌های پیچیده دشمنان نظام مقدس اسلامی، پدافند غیرعامل باید هوشیار و جدی بوده و به صورت علمی، دقیق، به روز عمل کند و از هرگونه نفوذ دشمن جلوگیری کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر اگر پدافند غیرعامل به صورت شایسته در کشور توسعه نیابد، مملکت با تهدیدات جدی روبه‌رو خواهد شد، از این‌رو مسوولان باید در بُعد نظامی و اداری با مسوولان پدافند غیرعامل هماهنگ بوده تا در سر بزنگاه و بحران ایستادگی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۷ صفر در تقویم کشور به عنوان وقف نامگداری شده است، گفت: پیامبر اکرم(ص) اولین واقف بوده و این امر یک توجه لازم برای انجام عمل عبادی است چراکه وقف یک عمل صالح و همیشه ماندگار بوده و تا تاریخ وجود دارد زنده و ماندگار خواهد بود و مصداق روشن و انفاق است.

خطیب نماز جمعه تبریز اذعان داشت: تصدق دائمی و مستمر و بدون ریاست به طورریکه باید در زمانی که نفس می‌کشیم در رابطه با خدمات اجتماعی وقف‌هایی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با مدارس دینی، حوزه‌های علمیه برای تربیت طلاب به کمک نیاز است و چه بهتر که وقف‌هایی در این رابطه انجام گیرد حتی می‌توان برای ساخت مدرسه، سازمان‌های فرهنگی و هنری و درمانی وقف‌هایی انجام گیرد.

امام جمعه تبریز، به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: فرهنگ عمومی عرصه‌ تعالی و ارتقای باورهای بنیاد اسلامی بوده و نقش عموم مردم در تعالی فرهنگ عمومی اثرگذار است.

وی ادامه داد: فراگیر بودن فرهنگ عمومی ضرورت زیادی دارد که خوشبختانه دست‌اندرکاران فرهنگ عمومی جلسات متعددی داشته ولی این کفایت نمی‌کند، چراکه همه باید در ارتباط با جا انداختن فرهنگ عمومی، دست به دست هم داده و فرهنگ اصیل اسلامی را احیا کنیم.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: مراسم اربعین با شکوه فراوان برگزار شد که باید از اینجا آفرین به مردم قهرمان و غیرتمند ایران اسلامی و عاشقان امام حسین(ع) گفت که در این همایش بزرگ اسلامی شرکت و سربلند بیرون آمدند.

وی ادامه داد: مراسم اربعین امسال با شکوه‌تر و حماسی‌تر برگزار شد که از طریق آن پیام‌های الهی، مذهبی، اجتماعی برای تمامی دولت و دنیای اسلام و شیعیان ابلاغ شد.

امام جمعه تبریز از جمله دستاوردهای حماسه اربعین را به نمایش گذاشتن وحدت و ارادت مسلمانان به سالار شهیدان و قدرت‌سازی کربلا برای آزادسازی قدس، بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در اراده مردم برشمرد و گفت: برگزاری با شکوه، امن و مقتدرانه حماسه اربعین و تجمع میلیونی مردم عاشق بدون برنامه‌ریزی بین دستگاه‌ها امکان نداشت به طوریکه نقش دو ملت ایران و عراق در اکرام و تکریم زائران حسینی به قدری فوق‌العاده بود که آنهایی که این صحنه‌ها را دیده‌ به خوبی جلوه‌های زیبای انسان دوستی را مشاهده کرده‌اند.

وی یادآور شد: البته شاید هنگام بازگشت زائران برخی مشکلات در مرز مهران و کمبود اتوبوس استان‌ها ایجاد شده بود که باید مسوولان ذی‌ربط رسیگی لازم را کنند چراکه بنده تماس‌های زیاد و متعددی در این رابطه داشتم.

به گزارش فارس، نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: در حالی که رسانه‌های وابسته و غرب چشم خود را از همایش فرهنگی جوامع اربعینی بسته و یک کلمه از اربعین به زبان نیاورده بودند حتی اجازه انعکاس صحنه‌های جذاب را نداشتند؛ ارتش نژادپرست نیجریه با حمله به زائران اباعبدالله حسین (ع) و قتل‌ عام بیش از ۵۰ تن از عاشقان حسینی کینه‌ها و وحشت استکباری و ایادی آنها را به همگان نشان دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار