استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان از شبکه سهند، با اشاره به تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های این کشور علیه ملت ایران از 13 آبان، اظهار داشت: 13 آبان یکی از روزهای تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با استکبار جهانی است و همگان خواهند دید که فشارها و تحریم‌های آمریکا مانع از حرکت رو به پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران نخواهد شد.
کد خبر: ۶۷۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 03 November 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا در سال‌های گذشته هم برقرار بوده و موضوع جدیدی نیست، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند بخشی از تحریم‌هایی را که در برجام تعلیق شده بود بازگردانند، در حالی که جمهوری اسلامی با شدیدتر از این‌ها هم روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: قطعاً با هدایت‌های مقام معظم رهبری، تلاش‌های دولتمردان تدبیر و امید و بصیرت و مقاومت مردم ایران، آمریکا به این نتیجه خواهد رسید که تحریم و فشار، موجب تسلیم نظام جمهوری اسلامی نخواهد شد و ما امیدواریم که بتوانیم از این معبر هم به سلامت عبور کنیم.

خدابخش با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور، به امنیت بالا در استان اشاره کرد و با قدردانی از بصیرت، شعور و فرهنگ مردم آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: تاکنون رویدادهای ملی و بین‌المللی متعددی در امنیت کامل در تبریز برگزار شده است که یکی از دلایل این آرامش و امنیت، حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و هماهنگی و تعامل نمایندگان استان و تلاشگران حوزه امنیت بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نوسان‌های قیمت ارز در ماه‌های گذشته، اظهار داشت: هرچند بسیاری از تصمیمات در حوزه صادرات واردات در سطح ملی گرفته می‌شود، اما تا جایی که در دایره اختیارات استان قرار دارد، برای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی تلاش کردیم.

خدابخش افزود: برخی از افزایش قیمت‌ها خارج از فرمول اقتصادی یا بر اساس عملیات روانی دشمن و یا به خاطر مسائل سیاسی بود که اگر مردم تعامل داشته باشند و تقاضا مدیریت شود این افزایش‌ها اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه با اخلال‌گران و سوءاستفاده‌کنندگان برخورد جدی می‌شود، گفت: برخی افراد با وجود بهره‌مندی از ارز دولتی، کالاهای وارد شده را با قیمت‌های سرسام‌آور عرضه کردند که تلاش کرده‌ایم جلوی این سوءاستفاده‌ها را بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت پروژه‌های در حال اجرا در استان نیز بیان کرد: طی 13 ماه که مشغول خدمت بوده‌ایم در چهار محور مهم، توسعه استان پیگیری شد، یکی از این محورها زیرساخت‌های ارتباطی بود.

وی پروژه راه‌آهن میانه – تبریز را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی استان عنوان کرد و گفت: این پروژه تا سال گذشته تنها 5 کیلومتر از سمت میانه ریل‌گذاری شده بود اما طی یک سال گذشته 125 کیلومتر ریل‌گذاری شد و امروز قطار می‌تواند از تهران تا بستان‌آباد برسد.

خدابخش ادامه داد: بزرگراه تبریز – اهر نیز که از 10 سال قبل شروع شده و تنها 45 کیلومتر از آن در حال استفاده بود، بخش عمده آن امروز آماده بهره‌برداری است و 31 کیلومتر از آن به زودی آسفالت خواهد شد و15 کیلومتر باقی‌مانده نیز در سال بعد به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: 10 کیلومتر از بزرگراه خواجه – ورزقان نیز با همکاری شرکت مس سونگون در روزهای آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

خدابخش در خصوص بزرگراه تبریز- سهند هم گفت: این پروژه هم از دیگر پروژه‌های قدیمی استان است و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، خوشبختانه سرمایه‌گذار بخش خصوصی، پیمانکاری آن را بر عهده ‌گرفته و 40 درصد منابع را تأمین می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: آزادراه تبریز- مرند- بازرگان توسط سرمایه‌گذار داخلی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست و تا صوفیان مسیرگشایی شده است.

وی گفت: آزادراه هشترود – مراغه نیز با تأمین 20 درصد اعتبار از طریق بانک سپه، 20 از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیاء و 60 درصد از طریق کنسرسیوم تشکیل‌شده با سرعت هرچه‌تمام پیش می‌رود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی دیگر از زیرساخت‌های مورد نیاز استان، برق است، افزود: تجهیزات نیروگاه هریس به تازگی وارد استان شده و در حال نصب است؛ برای این نیروگاه 235 میلیون یورو از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده‌ شده و قول داده‌اند فاز اول آن در سال 98 به بهره‌برداری برسد.

خدابخش بیان کرد: در 13 ماه گذشته بیش از 35 بار در شهرستان‌ها حضور یافتیم و از 220 واحد تولیدی بازدید کردیم که این بازدیدها در شناسایی مشکلات و تصمیم‌گیری بر اساس واقعیت‌ها تاثیر زیادی داشت.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی در خصوص بهبود فضای کسب‌وکار در زمستان سال گذشته در رتبه22 کشور قرار داشت که این رتبه در بهار امسال به 5 و در شهریور ماه به یک ارتقا یافت.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته هرچند مشکلاتی وجود داشت اما مدیرانی که در پروژه‌ها همراه ما بودند تعاملات مثبتی داشتند که موجب تسریع در حل مشکلات شد.

خدابخش در خصوص رویداد تبریز 2018 و نتایج آن در استان نیز گفت: برگزاری مسابقات مهم ورزشی در سطح ملی و بین‌الملل در تبریز که به بهانه تبریز 2018 اتفاق افتاد ثمرات زیادی داشت و موجب افزایش جذب گردشگر به استان شد.

وی از صدور 29 مجوز بوم‌‌گردی و آغاز ساخت 5 هتل در استان خبر داد و گفت: در بخشی از ابعاد تبریز 2018 موفق بودیم و در بخشی نبودیم؛ در مجموع رویداد تبریز 2018 بهانه‌ای برای شناسایی نقاط ضعف و قوت استان در حوزه گردشگری بود و ما تلاش می‌کنیم با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بتوانیم تبریز را به یکی از اضلاع مثلث گردشگری ایران تبدیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار