حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در همایش سهم مستضعفین که به مناسبت هفته استکبارستیزی به همت اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: نظریه تکامل اجتماعی سید قدس، نظریه عدالت مرحوم شریعتی، نظریه عدالت حد وسط ارسطویی شهید مطهری و نظریه عدالت جان راوز که در دوران سازندگی شکل گرفت چهار نظریه عدالت هستند که امروز در دولت و مجلس لیبرال فعلی نه به دنبال عدالت سید قدس و نه دنبال عدالت شریعتی و مطهری هستند بلکه عدالت مورد نظر آن‌ها عدالت جان راوز است. 

وی با بیان اینکه وقتی دولت کسی مانند جواد طباطبایی را می‌آورد تا پدیده‌ای به نام ایران شهری مطالعه شود، تصریح کرد: جواد طباطبایی در یکی از مصاحبه‌های خود در فرانسه گفته بود که اسلام مرد در واقع ما در این حکومت وزرا و رئیس جمهوری داریم که پول بیت المال را خرج جواد طباطبایی صاحب نظریه مرگ اسلام که دنبال نظریه ایران شهری است، می‌کنیم.

عباسی با بیان اینکه وقتی مسئولان این کشور نظریه جان راوز را دنبال می‌کنند باید وزیر آن هم اشرافی و وزارت علوم آن تثلیثی باشد، افزود: منظور این دولت از اعتدال به گفته ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتدال حد وسط ارسطویی است با این وجود یک روز پس از بیان منظور دولت از اعتدال آیت الله مصباح یزدی نظریه‌ای داد که همه چیز را زیر و رو کرد و هزار سال انحراف در خصوص نظریه حد وسط ارسطویی را زیر سوال برد. در واقع آیت الله مصباح معتقدند از حد وسط ارسطویی اعتدال در نمی‌آید یعنی تاکنون شهید مطهری، شریعتی، ملاصدرا، فخر رازی و کندی همه اشتباه کرده اند. 

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در قرآن نیز نمی‌توان بین خیر و شر و حق و باطل حد وسط تعریف کرد، افزود: به گفته آیت الله مصباح هر کسی بین حق و باطل حرکت کند معتدل نیست منافق است. 

وی با بیان اینکه امروز دعوا بر سر فیش و ملک میلیونی و وزیر میلیاردی نیست، افزود: عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش باشد، ولی در این حکومت هیچ چیز سر جای خودش نیست به گونه‌ای که در این کشور صاحب نظریه اسلام مرد از رئیس جمهور جایزه می‌گیرد و بعد بنده را به خاطر اینکه از توحید حرف زده ام محاکمه می‌کنند. 

عباسی با بیان اینکه اگر هر کسی غیر از آیت الله مصباح نظریه حد وسط ارسطویی را رد می‌کرد در این کشور جشن و مراسم می‌گرفتند و او را مورد قدردانی قرار می‌دادند، اما با این موضوع سیاسی برخورد شد، اظهار کرد: با توجه به نظریه حد وسط ارسطویی خیلی از کسانی که در راس دستگاه‌ها هستند منافقند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه تعداد احکام تعطیل شده زیاد است و ما امروز در دانشگاه مشکل توحید داریم، اظهار کرد: تا توحید درست نشود نماز و پرداختن به ظواهری مانند حجاب درست نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با علم تثلیثی و حوزه‌ای که مبنای آن حد وسط ارسطویی است تمدن اسلامی محقق نمی‌شود و به جایی نمی‌رسیم، تصریح کرد: روز ملی استکبار روز مبارزه با استکبار دورن خودمان است. 

عباسی با اشاره به اینکه ما امروز در آستانه چهلمین سال عمر انقلاب اسلامی هستیم و این در حالی است که هیچ کدام از ائمه ما شاهد چنین چیزی نبوده اند، تصریح کرد: امسال شاهدیم که در کنار پیاده روی اربعین پیاده روی جاماندگان اربعین نیز در سراسر جهان برگزار شد که این نشان می‌دهد خون امام حسین علیه السلام می‌جوشد و اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را یک به یک فتح می‌کند. 

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه کارکرد اجتماعی اسلام قسط هست و مسائلی مانند فیش‌های نجومی و حقوق نجومی به عنوان مباحث روبنایی مربوط به قسط می‌شود، گفت: قسط همه اسلام نیست، ولی اشتباه شریعتی این بود که می‌گفت: همه چیز قسط است. 

وی افزود: امروز و در آغاز دهه پنجم اسلام مسئله ما این است که باید عدالت معرفتی، عدالت اجتماعی، عدالت سیاسی و عدالت اقتصادی محقق شود با این وجود عدالت با حد وسط ارسطویی که هزار سال انحراف بوده محقق نمی‌شود. 

عباسی افزود: وقتی روحانی می‌گوید انقلاب اسلامی تمام شده یعنی اینکه ما دیگر رهبر انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمی‌خواهیم و در واقع این توهین به ولایت فقیه است. 

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه یکی از اتهامات بنده در دادگاه این بوده که چرا گفته ام اقتصاد نئوکنزی جایگزین اقتصاد مقاومتی شده تصریح کرد: بحث بنده این است کسی که می‌گوید انقلاب اسلامی تمام شده قاضی چیزی به او نمی‌گوید، اما به من می‌گوید، چون به آخوندی گفته‌ای گنده‌تر از منتظری و بنی صدری نیستی که لیبرالیسم را پیاده کنی آن را توهین به وزیر مملکت تلقی کرده اند. 

وی با بیان اینکه مبانی معرفتی جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته به بلوغ رسیده و تفکیک قسط از عدالت به خوبی صورت می‌گیرد، افزود: از این به بعد جنس عدالتخواه دانشجویی نباید در ظواهری مانند فیش حقوقی و املاک نجومی بماند در هر حال اگر عمده مدیران جمهوری اسلامی با کله به زمین می‌خورند دلیلش این است که مشکل جدی در مبانی معرفتی دارند با این وجود اگرچه آن‌ها ظاهر اسلامی دارند، ولی مشکل آن‌ها توحیدی است و تا این مدیران تقوای خود را تقوی نکنند ما به هیچ جا نمی‌رسیم. 

عباسی با بیان اینکه چرا وقتی رئیس جمهور گفت: مگر علوم مبنای اسلامی، یهودی و مسیحی دارد هیچ استادی در حوزه علمیه معترض به شاگرد خود نشد، افزود: ساختار جمهوری اسلامی التقاطی است و توحیدی نیست، چون مونتسکیو قوای سه گانه مجریه، قضائیه و مقننه را از تثلیث گرفته است. 

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اگر مراجع ۱۱۰ بار گفتند سیستم بانک ربوی است این کار مجموعه ما بود که ربوی بودن بانک را مطرح کرد، افزود: امام خمینی می‌گفت: التقاطی فکر کردن خیانتی به اسلام است با این وجود وقتی که سه قوه چارچوب تثلیثی دارد چگونه می‌توانیم بگوییم چرا حکم اشتباه صادر می‌کنید. 

وی با بیان اینکه بنا بر بررسی ما ۱۲۰ رشته تثلیثی وجود دارد، افزود: مطلقا ۱۴۰ سیستم جمهوری اسلامی هیچ کدام توحیدی نیست با این وجود وقتی که شاگرد بنده در سوریه سرش بریده می‌شود من باید در درگاه خداوند پاسخگو باشم در هر حال حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است. 

عباسی گفت: امروز ۱۱۰ مرجع می‌گویند بانک ربوی است، اما شاگردان این هفت مرجع در مجلس و دولت برای آن‌ها هم تره خرد نمی‌کنند و علی لاریجانی پوزخند می‌زند، چون ربا برای او مسئله نیست. 

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در جریان رسیدگی به پرونده بنده در دادگاه به قاضی گفتم اجازه دهید وکیل از من دفاع نکند تا حکومت به خاطر توحید چهار نفر مانند من را سلاخی کند، افزود: امروز چهار و نیم میلیون دانشجو و ۱۸۰ هزار استاد در دانشگاه با علوم تثلیثی بار می‌آیند.

وی با بیان اینکه مطالبه ما عدالت مطالبه بنیادین است، افزود: حاکم معرفتی اسلام توحید است، ولی جمهوری اسلامی بعد از چهل سال هنوز مشکل توحید دارد با این وجود توحید در جمهوری اسلامی گوهر نایاب است. از این رو دهه پنجم انقلاب باید دهه توحید باشد. 

لازم به ذکر است در این مراسم ضمن اهدای تندیس ضد عدالت به وزیر بهداشت، رئیس سازمان صدا و سیما، آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی، نیلی مشاور سابق اقتصادی رئیس جمهور تندیس عدالت به مازیار بیژنی، زهرا چخماقی، سعید پرویزی، فریده فرخی نژاد، گلاره ناظمی، محسن باباصفری، مسعود کارگر، احسان خانروزی، خلیل محمدی، محمد سرافراز، علی نصیرنژاد، محسن مسعودی و نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس اهدا شد.دانشجو