کد خبر: ۶۷۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 05 November 2018

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: موضوع شکایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آقای عباس آخوندی صحت دارد چراکه موارد عدیده‌ای متوجه او می‌شود که از آنها می‌توان به حادثه قطار تبریز_ مشهد اشاره کرد.

احمدعلیرضا بیگی اظهار کرد: موضوع شکایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آقای عباس آخوندی صحت دارد چراکه موارد عدیده‌ای متوجه او می‌شود که از آنها می‌توان به حادثه قطار تبریز_ مشهد اشاره کرد که با گذشت سه سال، هنوز دستگاه قضایی سهم تعلل و سهل‌انگاری وزارت راه و شهرسازی را مشخص نکرده است.

وی افزود: مواد دیگری از جمله موضوعات پاسخ دادن به نیازهای مردم و یا تامین مسکن اجتماعی برای جوانان از دیگر موارد متوجه به وزیر راه و شهرسازی سابق است که تا به امروز این وعده‌ها تحقق نیافته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام موارد، اتهامات و کوتاهی‌های آقای آخوندی احصاء شده و در برگزاری جلسه مجلس شورای اسلامی با حضور اکثریت نمایندگان جزئیات شکایت مطرح خواهد شد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه قطار تبریز_ مشهد بیان کرد: این تعلل علاوه بر وزارت راه و شهرسازی متوجه دستگاه قضایی نیز می‌شود که بعد از گذشت سه سال از حادثه هنوز مسببان مشخص نشده و رای نهایی صادر نشده است.

این نماینده در خانه ملت ادامه داد: البته کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز بنا بود اظهار نظر صریح خود را نسبت به حادثه قطار را اعلام کرده و گزارش آن را از ۶ ماه گذشته ارائه دهد ولی متاسفانه برخی ملاحظات که همه می‌دانیم چه موضوعاتی هستند منجر شده تا به امروز گزارشی در این خصوص ارائه نشود.

وی متذکر شد: البته این ملاحظات که مردم نیز با آنها نا‌آشنا نیستند، از اول مطرح شدن استیضاح آقای آخوندی وجود داشت و در نهایت به خاطر همین ملاحظات بود که بیش از ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز استیضاح از خدمات وزیر سابق راه و شهرسازی قدردانی کردند.

بیگی با تاکید به اینکه بنده به همراه سایر همکاران پیگیر این تعلل کمیسیون عمران مجلس هستیم، افزود: البته حوادث دیگر مانند حادثه هواپیمای یاسوج نیز از جمله مواردی است که مستقیما ناشی از سهل‌انگاری وزارت و راه و شهرسازی بوده و تا به امروز اقدامی نشده است.

وی در پایان توضیح داد: واقعا جای سوال است که یک قطار با سرعت ۱۴۰ کیلومتر و با ۸۰۰ مسافر و یک هزار تن با از پشت به قطاری که از شب گذشته در راه مانده، اصابت کند و باعث کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شود چراکه الان یک راننده اسنپ چنان تجهیزاتی دارد که تمام تراکم جاده‌ای را از طریق گوشی خود مشاهده می‌کند ولی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فاقد این تجهیزات اولیه بوده و چنین حوادثی به راحتی می‌تواند رخ دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حوادث قطار و هواپیما باعث شرمساری وزارت راه و شهرسازی است که با تعلل خود خون‌هایی به ناحق ریخته شده است.فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار