کد خبر: ۶۷۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 05 November 2018

فارس نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برجام تابلوی خوبی برای مردم شد، بیان داشت: دولتمردان فرمول عبور از شرایط را پیدا نکرده‌اند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم «آخرین نبرد» که مناسبت 13 آبان برگزار شد، در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت:  آمریکا در زمان پهلوی هیچ کمک اساسی به ایران نکرد.

وی ادامه داد: تا پیش از جنگ تحمیلی، ادعا می‌کردند که سلاح‌های نظامی ایران که در زمان پهلوی از آمریکا خریداری شده، بهترین هستند اما حداکثر استفاده‌ای که توانستیم از گذشته برای جنگ داشته باشیم، سلاح‌های ژ-۳ بود.

رضایی تاکید کرد: زمانی متوجه شدیم که آمریکا در زمان پهلوی هیچ کمکی به ایران نکرده است که انقلاب شد و جنگ اتفاق افتاد.

وی با اشاره به شعارهای مرگ بر آمریکای دانشگاهیان اظهار داشت: هر ملتی افتخار ندارد که شعارهای بلند سر بدهد و پرچم‌های آینده‌نگرانه را به‌دست بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز مظهر استکبار، آمریکا است، بیان داشت: ملت ما نه‌تنها استکبار را سرنگون کرد بلکه این افتخار را دارد که پرچم استکبارستیزی را برافراشته است.

رضایی با اشاره به دوره‌هایی که آمریکا با ایران ارتباط داشت، اظهار داشت: یک مرحله ارتباط آمریکا با ایران قبل از کودتای سال ۳۲ است. مرحله دوم بعد از سال ۳۲ تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و مرحله سوم از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی گفت: آمریکایی که با شعار آزادی مستعمرات انگلیس را به خود وابسته می‌کرد، ورودش در ایران برخلاف شعارهای خود بود. ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در زمان پهلوی دوم در ایران بودند و میلیون‌ها دلار از اموال ایران را با خود به کشورشان می‌بردند.

رضایی ادامه داد: ارتباط آمریکا با کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن در پیشرفت آنها مؤثر بود، به‌دلیل‌اینکه آمریکایی‌ها در ارتباط خارجی نگاه یکسان به همه کشورها نداشته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان انقلابی در پشرفت کشور گفت: ان‌شالءالله به‌همت دانشجویان و نسل جوان به افق روشنی دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: ایران هیچ وقت به دنبال جنگ نبوده و نیست و تنها از خود دفاع می‌کند، ما می‌خواهیم از خودمان دفاع کنیم و همان‌طور که در حوزه‌های نظامی و دفاعی پیشرفت کرده‌ایم، در زمینه‌های علمی، اقتصادی و حوزه‌های مختلف هم به پیشرفت و استقلال برسیم.

رضایی در ادامه یادآور شد: حتی درباره رژیم غاصب صهیونیستی هم نظرمان این است که باید در فلسطین انتخابات آزاد برگزار شود و مردم این کشور خودشان بتوانند قانون اساسی خود را انتخاب کنند. 

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف امریکا علیه ایران تاکید کرد: آخرین مصاف ایران با آمریکایی‌ها، بحث تعیین تکلیف قدرت در منطقه بوده و اگر ایران پیروز شود، قدرت منطقه خواهد شد و اگر آمریکایی‌ها پیروز شوند، بار دیگر منطقه دست آنها خواهد افتاد.

رضایی یادآور شد: آمریکا و سایر دشمنان نمی‌خواهند کشور مقتدری در شمال خلیج فارس و تنگه هرمز وجود داشته باشد ما به‌دنبال پیشرفت هستیم و آمریکا و انگلیس بیش از ۲۰۰ سال است که جلوی پیشرفت ما را گرفته‌اند.  جمهوری اسلامی امروز بهانه‌ای برای آمریکاست برای اینکه کشور مقتدری در منطقه شکل نگیرد و جنگ امروز ما با آمریکا بر سر پیشرفت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره بدعهدی آمریکا در برجام ادامه داد: برجام تابلوی خوبی برای مردم شد. در موضوع برجام، تمام مجموعه نظام همراهی خوبی با دولت روحانی انجام داد اما آمریکایی‌ها نشان دادند قابل اعتماد نیستند.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در اوج نقطه ضعف خود قرار دارند و امروز برای به‌دست آوردن آبروی ازدست‌رفته خود به‌دنبال پیروزی در رویارویی با ایران هستند. آمریکا از نظر فروپاشی ارزشی دچار بحران شده و از نظر سیاست خارجی در حال سقوط است و لبه پرتگاه که همان عربستان است را گرفته‌اند و اگر آن را هم از دست دهند، کل منطقه غرب آسیا و منطقه خاورمیانه را از دست خواهند داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: امروز ترامپ بر سر دوراهی حمایت از بن‌سلمان و اخذ منابع مالی هنگفت از عربستان مانده است. از طرفی پول می‌خواهد و از طرف دیگر آبرو و نمی‌داند آبروی حقوق بشری آمریکا را حفظ کند یا بن‌سلمان را، از طرفی کشورهای شرق آسیا در سال‌های اخیر اقتصاد آمریکا را به چالش کشیده‌اند و آمریکایی که مدعی حقوق بشر است، در ماجرای سفارت عربستان در ترکیه کجا بود؟

رضایی افزود:  آمریکا برای کاهش نرخ بیکاری مجبور بود تعرفه مالیات بر کشورهای دیگر را افزایش دهد، بیکاری در زمان ترامپ به‌صورت مصنوعی کاهش یافت و درصورتی‌که تعرفه‌ها برداشته شود، نرخ بیکاری در آمریکا به‌طرز شگفت‌آوری افزایش پیدا می‌کند.

رضایی به وجود انتخابات آزاد و دموکراسی در ایران اشاره کرد و با بیان اینکه مردم ایران اگر نسبت به عده‌ای از مسئولان بی‌اعتماد شده‌اند اما به آینده خود امیدوار بوده و زیر بار فشارهای استکبار خارجی نخواهند رفت، گفت: ایرانی‌ها از ابتدای انقلاب در صحنه‌های سیاسی کشور خود آزادانه حضور داشتند اما آمریکا از عربستانی که تاکنون حتی یک انتخابات هم برگزار نکرده است حمایت می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه حضور گسترده مردم درپیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: حرکت عظیم مردم ایران در این ایام نشان داد که ملت همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و علی‌رغم برخی مشکلات و کم‌کاری‌ها، فرصت تغییر مدیران را برای خود می‌بینند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز دشمنی‌های آمریکا علیه ایران پس از انقلاب اسلامی  اظهار داشت: این دشمنی از ارتباط با کودتاچی‌ها و حمایت از گروه‌های استقلال‌طلب کرد گرفته تا آخرین فعالیت آنها که تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی بود.

رضایی گفت: ترامپ فکر می‌کند ایران چون از لحاظ اقتصادی ضعف دارد، باید از این ناحیه به ایران ضربه بزند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شاید بپرسید چرا آمریکا با ایران وارد جنگ نمی‌شود؟  ایران در چهار دهه گذشته از نظر نظامی قوی شده است و آمریکا توان رویارویی نظامی با ایران را ندارد. به‌همین‌دلیل دشمنان و در رأس آنها آمریکا، جنگ اقتصادی را به ملت ایران تحمیل می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اثرگذار است اما اگر تحریم‌ها را خنثی نکنیم، یعنی ناتوان هستیم و مدیریت لازم را نداریم. از طرفی هم عده‌ای در داخل کشور در جنگ اقتصادی با آمریکا همراهی می‌کنند و اعتقادشان این است برای اینکه بتوانیم جمهوری اسلامی را براندازیم، نباید کار کنیم. این مبارزه منفی است که اولین بار در شیلی پیاده‌سازی شد.

وی افزود: مشکل دیگر ما این است که هنوز دولتمردان ما فرمول عبور از شرایط را پیدا نکرده‌اند، در نوسانات ارز مشاهده کردیم که هر کدام از آقایان سکان تیم اقتصادی را دست گرفت، فرمولی را امتحان کرد. گروه دیگر عامدانه علیه نظام برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند، شرایط کنونی اقتصاد ایران به عدم پاسخگویی توانمند به تحریم‌ها مربوط می‌شود.

رضایی تصریح کرد: یکی از این شعارهای ترامپ این است که آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد. این شعار نشان می‌دهد آمریکا، آمریکای چهل سال پیش نیست. آمریکا همواره پرچمدار اقتصاد آزاد بوده اما امروز اقتصاد آزاد را زیر پا گذاشته است. تحریم‌های ایران، ترکیه، روسیه و بستن تعرفه‌های سنگین بر کشورهای دیگر به‌معنای تیر خلاص بر اقتصاد آزاد از سوی آمریکا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار