معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ایده‌های ارائه شده در بخش عمرانی امید بخش بوده و باید برای صنعتی‌سازی آن‌ها تلاش کنیم.
کد خبر: ۶۷۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 06 November 2018

جواد رحمتی در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، اظهار کرد: نمایشگاه ربع رشیدی حلقه‌ی واسطی است که صنایع می‌توانند با بهره‌گیری از این فرصت، با دانش و ایده‌ی جوانان کشورمان آشنا شده و از آن برای رفع نیازهای صنعت استفاده کنند.

وی ادامه داد: معتقدم فعالیت نمایشگاه ربع رشیدی در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که فضا را برای عرضه‌ی فناوری‌های جدید جوانان فراهم کرده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: در بخش تکنولوژی تا حدودی از دنیا عقب هستیم، اما ربع رشیدی فرصتی بوده که از نوآوری‌ها برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بتن، آسفالت، نوآوری ساختمان و ... در دنیا پیشرفت حاصل شده و مراکز تحقیقاتی کشورمان به دنبال بومی‌سازی این یافته‌های جدید هستند و در کنار آن، تولید فکر نیز انجام می‌شود، به عنوان مثال با طرحی در نمایشگاه مواجه شدم که بر اساس این طرح، با استفاده از نانو تتکنولوژی، حجم مصرف آسفالت در مقیاس مشخص به اندازه ۵۰ درصد کاهش یافته که این صرفه‌جویی در این وضعیت گرانی قیر بسیار مهم است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: طرح‌های خوبی در حوزه بتن نیز در نمایشگاه ربع رشیدی ارائه شده است که به عنوان مثال با استفاده از نانو تکنولوژی سبک‌سازی بتن انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :