«مایک پمپئو» وزیرخارجه آمریکا امروز پنجشنبه در گفتگو با بی‌بی‌سی به تکرار مواضع خصمانه این کشور علیه ایران پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه مدعی شد: تحریم های جاری دارو کالاهای پزشکی را دربر نگرفته و تعاملات مالی مرتبط با آن را نیز شامل نمی شود.

وی در ادامه ادعا کرد: فشار حداکثری تا تغییر رفتار ایران ادامه دارد. البته، هیچ نشانه ای از آمادگی ایران برای مذاکره وجود ندارد. می خواهیم کارهای ایران مانند حمایت از حزب الله را متوقف کنیم.

«مایک پمپئو» در پاسخ به سئوال خبرنگار این شبکه پیرامون «اقدام آتی واشنگتن در صورتی که ایران پای میز مذاکره نیاید، چیست؟»، گفت: درباره اقدام بعدی مان حرف نمی زنم. مساله مذاکره نیست؛ آن ها (ایران) باید رفتارشان را تغییر دهند. مثلا ایران به حوثی ها موشک می دهد تا عربستان را هدف قرار دهد. این کار امنیت منطقه و حتی امنیت ما را نیز به خطر می اندازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره تاثیرگذاری تحریم ها بر مردم ایران، ادعا کرد: کسانی که دارند به ایرانی ها صدمه می زنند مقامات ایران هستند. ما چنین کاری نمی کنیم!

خبرنگار این شبکه از پمپئو سئوال کرد: اگر شواهدی را ببینید که تحریم های به مردم صدمه می زنند، بازهم برای شما فرقی نمی کند؟

وزیر خارجه آمریکا با طفره به پاسخگوئی به این سوال گفت: تحریم ها دارای استثنائات بزرگی هستند. برای محصولات کشاوزی هم علاوه بر دارو، استثنائاتی درنظر گرفته شده است!

پمپئو با بیان ادعائ مضحک درتلاش برای مخفی کردن اختلافات عمیق آمریکا و اروپا در این باره گفت: ائتلاف بزرگی داریم که از ما در تحریم ها کمک می کنند. کشورهار اروپائی و برخی از کشورهای خاورمیانه از تحریم ها حمایت می کنند! حتی 3 کشور اروپائی هم با اینکه در برجام ماندند، می خواهند از تحریم ها حمایت کنند!

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره تاثیرگذاری تحریم ها بر مردم ایران، ادعا کرد: کسانی که دارند به ایرانی ها صدمه می زنند مقامات ایران هستند. ما چنین کاری نمی کنیم!مهر