کد خبر: ۶۷۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 13 November 2018

کیهان با اشاره به مصاحبه اخیر وزیرخارجه با خبرآنلاین نوشت:اظهارات عجیب ظریف و اتهام‌زنی وی به منتقدان و مخالفان لوایح FATF که با استقبال گسترده رسانه‌های معاند و ضدانقلاب خارج‌نشین نیز مواجه شد، در حالی است که براساس قانون، پولشویی یک جرم محسوب می‌شود و تهمت پولشویی آنهم به صورت گسترده به منتقدان و مخالفان بدون ارائه سند و مدرک قطعا پیگرد قانونی خواهد داشت و وزیر امور خارجه حتما باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این‌گونه اظهارات برای منتقدان سیاست‌های دولت تازگی ندارد و مدت‌هاست دولتمردان به جای پاسـخ منطقی به پرسش‌های فنی منتقدان به آنها اتهام‌زنی و حتی فحاشی می‌کنند.

این جریان در زمان مذاکرات هسته‌ای به جای پاسخ به نقد منتقدان آنها را به کاسبی از تحریم‌ها متهم کردند.

در واقع وزیر امور خارجه کشورمان به جای تلاش برای رفع اتهامات در این زمینه، دقیقا ادعاهای آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی مبنی بر تامین مالی تروریسم از سوی کشورمان را تکرار کرده است.
 جناب ظریف به خوبی می‌دانند مخالفان FATF  دقیقا با چه چیزی مخالف هستند، اما جنابشان به این دلیل که دستشان از استنادات کارشناسی و فنی خالیست، تعمدا این مسئله فنی را به یک دعوای سیاسی تقلیل داده و به اتهام‌زنی علیه منتقدان پرداخته‌اند.
منتقدان تاکنون بارها با استناد به دلایل کارشناسی تاکید کرده بودند که یکی از مضرات پیوستن به سازمان مافیایی FATF، داخلی‌سازی تحریم‌های ضدایرانی و به عبارتی اجرای «خودتحریمی» است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار